Tyskie Linie Trolejbusowe rozpisały przetarg na dostawę 20 nowych trolejbusów z możliwością jazdy bez zasilania z sieci trakcyjnej. Na realizację zamówienia przeznaczono nieco ponad rok.
Tychy wymagają trolejbusów jednoczłonowych o długości 11,5-12,5 m i szerokości do 2,55 m. Maksymalną prędkość określono na 65 km/h. Pojazdy mają być przystosowane do przewozu min. 80 podróżnych, z czego co najmniej 28 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe – z wejściem na wysokości maks. 340 mm. W trolejbusie znajdą się trzy pary podwójnych drzwi – pierwsze otwierane do wewnątrz, pozostałe odskokowo-przesuwne. Przy drugich drzwiach przewidziano ręcznie odkładaną rampę oraz miejsce do przewozu wózka. Szerokość przejścia pomiędzy nadkolami osi przedniej i tylnej na wysokości 200 mm nad podłogą wynosić ma min. 520 mm.
Wewnątrz mają znaleźć się niemalowane poręcze ze stali nierdzewnej, wyposażone w diody LED, nagłośnienie, otwierane okna, wymuszona dachowa wentylacja, wydzielona kabina kierowcy. Wymagane są system cyfrowych luster zewnętrznych, ogrzewanie wodne, klimatyzacja, nagrzewnice, system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED i LCD oraz zapowiedziami głosowymi, monitoring, kasowniki, czujniki detekcji przeciwpożarowej, układ sygnalizacji uszkodzenia lub osłabienia izolacji instalacji elektrycznej pojazdu, instalacja równoległa do obsługi Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP), relokowane urządzenia ŚKUP, defibrylator, system oprysku sieci trakcyjnej, nadajnik sygnału zmiany położenia zwrotnic elektrycznych.
Pojazd ma być wyposażony w silnik trakcyjny centralny, asynchroniczny, o mocy 160 kW. Napięcie nominalne w sieci wynosi 600V, ale napęd trolejbusu musi umożliwiać prawidłową pracę przy napięciu w sieci trakcyjnej od 400V do 850V. Trolejbus ma być wyposażony w zestaw baterii trakcyjnych, wykonanych w technologii LTO, o pojemności nominalnej minimum 42 kWh, umożliwiających przejechanie co najmniej 15 km bez zasilania z sieci trakcyjnej (po 36 miesiącach – co najmniej 13 km). Baterie mają być ładowane za pomocą wtyczki (plug-in), a TLT wymagają swobodnej i łatwiej możliwości wymiany baterii w warunkach warsztatowych.
Termin składania ofert mija 10 czerwca. Startować mogą firmy, które wykażą, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawy co najmniej pięciu fabrycznie nowych trolejbusów niskopodłogowych z dodatkowym układem napędowym zasilanym z magazynu energii elektrycznej pozwalającego na przejechanie co najmniej 15 km.
O wyborze zdecydują cena (60%), parametry techniczne i zużycie energii (25%), gwarancja (15%). Pod uwagę brane będą gwarancja na cały pojazd bez limitu kilometrów, gwarancja na baterie trakcyjne, na układ napędowy, na konstrukcję nośną i poszycie nadwozia, na powłokę lakierniczą. W przypadku parametrów technicznych – podział szyby czołowej, podatność obsługowa poszycia bocznego, zużycie energii elektrycznej, liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, zaoferowanie szyb bocznych pojedynczych, zawieszenie osi przedniej, układ klimatyzacji. Na dostawy przeznaczono 14 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.