PKM Tychy rozstrzygnęły przetarg na dostawy 20 autobusów gazowych klasy maxi i 23 pojazdów gazowych klasy mega. Oferty w postępowaniu złożyło w sumie sześciu producentów. Ostatecznie zamówieniem podzielili się MAN i Scania.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 nowych autobusów typu maxi oraz 23 nowych autobusów typu mega zasilanych sprężonym gazem CNG. Zamówienie jest podzielone na dwie części, oddzielnie dla każdego typu pojazdów. W sumie PKM planuje wydać 62,8 mln zł brutto.
Część I zakłada dostawy 20 autobusów typu maxi, zasilanych silnikiem CNG z tyłu pojazdu. Długość pojazdu określono na 11,9-12,2 m, a pojemność na min. 80 osób, z czego min. 20 na miejscach siedzących. Przewidziano klimatyzację oraz 3 lub 4 drzwi w układzie 2-2-2, 1-2-2-2 lub 2-2-2-2. Wartość zamówienia to 20 mln zł netto. Na dostawy przeznaczono 12 miesięcy.
Tę część PKM wyceniało na 22,8 mln zł brutto. O tę część ubiegało się czterech producentów. Scania zaproponowała kwotę 25,1 mln zł brutto (20,4 mln zł netto), Autosan – 25,7 mln zł brutto (20,9 mln zł netto), MAN – 20,8 mln zł netto (25,6 mln zł brutto) oraz SOR Libchavy – 19,6 mln zł netto (po doliczeniu 23% VAT wychodzi ok. 24,1 mln zł). Ostatecznie wygrała Scania, która pokonałam MAN-a i Autosana ceną, a SOR – pojemnością skokową silnika. Różnica jest jednak niewielka: przewaga Scani względem czeskiej firmy to jedynie 0,15 pkt (95,15 pkt vs 95,00 pkt).
Część II zakłada dostawy 23 nowych autobusów typu mega, zasilanych silnikiem CNG znajdującym się z tyłu pojazdu, o długości 17,8-18,75 m. Ich pojemność określono na min. 124 pasażerów, w tym min. 34 na miejscach siedzących. Przewidziano 4 bądź 5 drzwi w układzie 2-2-2-2, 1-2-2-2, 2-2-2-2-2 bądź 1-2-2-2-2. Pojazdy mają być klimatyzowane.
PKM planował wydać na tę część kwotę niespełna 40 mln zł brutto. Solaris zaproponował 40,6 mln zł brutto (33,0 mln zł netto), MAN – 39,2 mln zł brutto (31,9 mln zł netto), a SOR – 33,8 mln zł netto (po doliczeniu 23% VAT wychodzi ok. 41,5 mln zł). Ostatecznie wygrał MAN, który złożył najkorzystniejszą cenowo ofertę. Okazał się za to gorszy w zużyciu paliwa. Pierwsza partia sześciu pojazdów ma zostać dostarczona w terminie 1-25 marca 2020 r., a pozostałe pojazdy – między 1 a 25 maja 2020 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.