W Tychach otwarto oferty na osiem autobusów CNG w wersji MIDI, ale obie przekraczają dość znacząco sumę, którą na ten zakup zaplanował PKM Tychy. W tym samym czasie unieważniono, jeszcze przed otwarciem ofert, postępowanie na zakup 43 autobusów MAXI i MEGA. Tłumaczenie zamawiającego jest w tym przypadku zaskakujące.
Przetarg na osiem krótkich gazowców
ma już drugą odsłonę i niewykluczone, że będzie trzecia. Tychom chcą takie pojazdy sprzedać Scania i czeski SOR. Scania za swoje pojazdy zażądała 9 676 656 zł brutto. SOR zaproponował sumę 7 188 000 zł netto, czyli 8 841 240 zł brutto. Czeski producent za każdy ze swoich pojazdów chce więc o ok. 100 tys. zł mniej niż szwedzki rywal. Tyle tylko, że PKM Tychy było gotowe wydać na autobusy 7 872 000 zł brutto, a więc oferta SOR-a przekracza tę sumę o ok. milion złotych.
Tychy próbowały kupić autobusy już wcześniej, ale w pierwszym przetargu jedyną ofertę, porównywalną do obecnej, złożyła Scania. W Tychach uznano, że była zbyt droga i rozpisano przetarg ponownie. Teraz trzeba będzie zastanowić się, czy którąś z obecnych ofert przyjąć.
Ciekawsze jednak jest
rozstrzygnięcie w drugim przetargu, w którym pierwotnie ofert miały być otwarte w poniedziałek 26 listopada, termin ten przesunięto na połowę grudnia, a ostatecznie zamówienie unieważniono. Chodzi o przetarg na 20 autobusów standardowej długości i 23 autobusy przegubowe. Wszystkie miały być napędzane CNG.
„Zamawiający w postępowaniu o udzielenie zamówienia wskazał, że komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, ePUAPu, oraz poczty elektronicznej. Z uwagi na brak posiadania przez Zamawiającego ePUAPu, a tym samym brak możliwości złożenia przez Wykonawców ofert Zamawiający unieważnia niniejsze postępowanie” – czytamy w uzasadnieniu unieważnienia postępowania.
Wygląda na to, że zamawiający, który ustalił, że z oferentami będzie się kontaktować przez ePUAP, gdy zbliżał się termin składania ofert przypomniał sobie… że nie ma ePUAP-u.
Można się spodziewać, że tak duże zamówienie zostanie szybko rozpisane od nowa. Jak tylko tyski przewoźnik założy konto.