Tylko Scania złożyła ofertę w tyskim przetargu na osiem fabrycznie nowych autobusów MIDI z napędem CNG. Jednak cena, jaką zaproponowała znacznie przekracza budżet zamawiającego.
Scania zaproponowała swoje autobusy za 9 790 800 zł brutto. Tymczasem tyski przewoźnik planuje wydać na pojazdy tylko 7 872 000 zł brutto, a więc o prawie dwa miliony złotych mniej. Przy tej skali zamówienia trudno się spodziewać, że w PKM Tychy zdecydują się dorzucić do przetargu aż tyle.
Tychy chcą kupić autobusy o długości 8,9-10,9 m, mieszczące minimum 60 pasażerów. Pojazdy mają być wyposażone w spalinowy silnik CNG o mocy od 150 kW, umieszczony z tyłu pojazdu. Autobusy będą klimatyzowane oraz wyposażone w informację pasażerską, monitoring, system zliczania pasażerów oraz cztery gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Tychy od wielu lat są miastem, które chętnie korzysta z autobusów z napędem CNG. Niedawno miasto zadeklarowało, że będzie zamawiać wyłącznie pojazdy gazowe. Do 2024 r. chce się całkowicie pozbyć autobusów spalinowych.