Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tylko jeden chętny na dostarczenie elektryków do Jeleniej Góry

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
09-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tylko jeden chętny na dostarczenie elektryków do Jeleniej Góry
fot. MZK Jelenia Góra/FBElektryczny autobus Yutong E7S
MZK w Jeleniej Górze otworzył oferty w przetargu na dostarczenie łącznie 8 autobusów elektrycznych. Konkurs został podzielony na dwie części, a nowe autobusy będą już kolejnymi w taborze MZK.

Przedmiotem zamówienia Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Jeleniej Górze jest dostarczenie łącznie 8 autobusów elektrycznych – 4 autobusy MEGA i 4 MIDI. Każdy z nich ma posiadać klimatyzację i ogrzewanie, a także systemy zliczania pasażerów, informacji pasażerskiej oraz monitoringu.

Przy okazji otwarcia ofert MZK poinformował o planowanym dla tej inwestycji budżecie. W przypadku autobusów MEGA, czyli pierwszej części zamówienia, jest to 17,712 milionów złotych brutto. Dla drugiej części zamówienia budżet wynosi dokładnie 13,776 milionów złotych brutto.

Do udziału w postępowaniu zgłosiła się tylko jedna firma – Busnex, czyli oficjalny przedstawiciel Yutonga w Polsce – z ofertą 15 842 400 złotych brutto dla części pierwszej oraz 9 249 600 złotych brutto dla części drugiej. Oferta Busnex mieści się zatem w zakładanym budżecie, więc jeśli inne parametry będą dla MZK w Jeleniej Górze zadowalające, możemy spodziewać się rychłego ogłoszenia zwycięzcy przetargu.

Złożona w postępowaniu oferta będzie oceniana pod kątem ceny (60%), jakości w kontekście oceny technicznej (15%), zapewnienia bezpieczeństwa dostaw (15%), aspektów środowiskowych (10%).

Termin realizacji umowy ustalono na najpóźniej 20 stycznia 2026 roku.

Autobusy klasy MEGA

Przypomnijmy, że przedmiotem pierwszej części zamówienia jest dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych, niskopodłogowych, trzyosiowych autobusów miejskich typu MEGA, jednej marki i typu, napędzanych silnikiem elektrycznym, ładowanych za pomocą złącza przewodowego (plug-in), wraz z wyposażeniem elektronicznym (dedykowanymi urządzeniami i systemami), niezbędnym oprogramowaniem i dokumentacją. Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 34 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz bezawaryjną długotrwałą eksploatację w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od - 30ºC do +40ºC.

Autobusy mają mieć od 18 do 18,75 metra długości, minimum 2,5 metra szerokości i być nie wyższe niż 3,4 metra. Drzwi mają być dwuskrzydłowe w układzie wejść 2-2-2-0. Wymagana liczba miejsc siedzących w autobusach to minimum 110, w tym co najmniej 36 na miejscach siedzących.

Ładowanie autobusów będzie odbywało się na zajezdni MZK oraz w obecnie dostępnych trzech lokalizacjach stacji ładowania terenowego typu plug-in w Jeleniej Górze tj.: przy ulicy 1-go Maja przy Dworcu PKP, J. Kiepury oraz Podgórzyńskiej. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 390 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 300 km.

Autobusy klasy MIDI

Przedmiotem drugiej części zamówienia jest dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych, niskopodłogowych, dwuosiowych autobusów miejskich typu MIDI napędzanych silnikiem elektrycznym, ładowanych za pomocą złącza przewodowego (plug-in), wraz z wyposażeniem elektronicznym (dedykowanymi urządzeniami i systemami), niezbędnym oprogramowaniem i dokumentacją. Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 77 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz bezawaryjną długotrwałą eksploatację w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od - 30ºC do +40ºC.

Autobusy mają mieć od 8,5 do 9,9 metra długości, minimum 2,5 metra szerokości i być nie wyższe niż 3,4 metra. Drzwi mają być dwuskrzydłowe w układzie wejść 2-2-2, 2-2-0 lub 1-2-0. Wymagana liczba miejsc siedzących w autobusach to minimum 55, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących.

Ładowanie autobusów będzie odbywało się na zajezdni MZK oraz w obecnie dostępnych trzech lokalizacjach stacji ładowania terenowego typu plug-in w Jeleniej Górze tj.: przy ulicy 1-go Maja przy Dworcu PKP, J. Kiepury oraz Podgórzyńskiej. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 280 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 280 km.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czy Solaris ponownie dostarczy elektryki do Głogowa?

Komunikacja

Czy Solaris ponownie dostarczy elektryki do Głogowa?

Paulina Piziorska 08 kwietnia 2025

Są oferty na autobusy wodorowe dla Rzeszowa, a wodoru ciągle brak

Komunikacja

Gdynia: czy nowe autobusy dostarczy Solaris?

Komunikacja

Gdynia: czy nowe autobusy dostarczy Solaris?

Paulina Piziorska 02 kwietnia 2025

Zielona Góra: oferta na pojazdy MINI poza założonym budżetem

Komunikacja

Tylko jedna oferta dla Zamościa na 14 elektryków

Komunikacja

Tylko jedna oferta dla Zamościa na 14 elektryków

Paulina Piziorska 02 kwietnia 2025

Zobacz również:

Czy Solaris ponownie dostarczy elektryki do Głogowa?

Komunikacja

Czy Solaris ponownie dostarczy elektryki do Głogowa?

Paulina Piziorska 08 kwietnia 2025

Są oferty na autobusy wodorowe dla Rzeszowa, a wodoru ciągle brak

Komunikacja

Gdynia: czy nowe autobusy dostarczy Solaris?

Komunikacja

Gdynia: czy nowe autobusy dostarczy Solaris?

Paulina Piziorska 02 kwietnia 2025

Zielona Góra: oferta na pojazdy MINI poza założonym budżetem

Komunikacja

Tylko jedna oferta dla Zamościa na 14 elektryków

Komunikacja

Tylko jedna oferta dla Zamościa na 14 elektryków

Paulina Piziorska 02 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5