Partner serwisu
Komunikacja

Tylko jedna oferta na nowe tramwaje dla Torunia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
12-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tylko jedna oferta na nowe tramwaje dla Torunia
fot. JR
MZK Toruń otrzymał tylko jedną ofertę na dostawę nowych tramwajów. Przewoźnik kupuje cztery tramwaje, a zamówienie może zostać rozszerzone o kolejnych, maksymalnie 8 tramwajów. To drugi przetarg na nowy tabor tramwajowy dla Torunia w stosunkowo krótkim czasie.

MZK Toruń prowadzi przetarg na dostawę czterech lub maksymalnie dwunastu nowych, jednokierunkowych tramwajów o długości od 28 do 33 m. W postępowaniu właśnie minął termin składania ofert.

Jedyną ofertę złożyła Pesa, która wyceniła dostawę 12 tramwajów wraz z pakietem eksploatacyjno-naprawczym na 165,416 mln złotych brutto. Z czego cena za dostawę 12 pojazdów to 154,98 mln złotych brutto, a resztę stanowi cena pakietu eksploatacyjno-naprawczego. Cena jednego tramwaju wynosi więc 12,915 mln złotych brutto. Dostawa 4 tramwajów z zamówienia podstawowego będzie kosztować 51,66 mln złotych brutto.

Budżet MZK na zamówienie podstawowe to 48,831 mln złotych brutto. Nie znamy kwoty przeznaczonej na sfinansowanie całości zamówienia (podstawa wraz z opcją).

Przypomnijmy, że jest to drugi przetarg na nowe tramwaje, który w ostatnim czasie ogłosił toruński przewoźnik. W pierwszych z nich, mającym charakter ramowy, wpłynęły dwie oferty - Pesy oraz tureckiej firmy Bozankaya. Ostatecznie MZK wybrał ofertę Pesy, choć wciąż czekamy na podpisanie umowy wieńczącej postępowanie.

Jakie mają być nowe toruńskie tramwaje? Wymagana liczba drzwi to sześć, z czego co najmniej cztery pary mają stanowić drzwi podwójne o szerokości min. 1300 mm. Drzwi powinny być odskokowo-przesuwne, z funkcją rewersowania i możliwością samodzielnego otwierania przez pasażerów za pomocą przycisku.

Pojazd musi być w części pasażerskiej niskopodłogowy – z wejściem na wysokości 350 mm, z podłogą nad wózkami na wysokości 480 mm, a w strefach pozostałych na wysokości 375 mm. Maksymalny kąt nachylenia podłogi to 9 stopni. W pojeździe musi znajdować się wolna przestrzeń do przewozu wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz ręcznie rozkładana rampa. Tramwaj musi mieścić co najmniej 200 podróżnych (przy normatywnym napełnieniu 0,20 m2/osoba), w tym 35 na miejscach siedzących.

Układ napędowy musi posiadać możliwość oddawania energii do sieci trakcyjnej. Tramwaj musi posiadać możliwość samodzielnego zjazdu z izolatora sieci trakcyjnej, wykorzystując baterie akumulatorów. Tramwaj musi się rozpędzać do co najmniej 70 km/h, a wymagane przyspieszenie (0-30 km/h) nie może być mniejsze niż 1,1 m/s2.
Wymagany jest układ rekuperacji energii elektrycznej z hamowania z zastosowaniem superkondensatora w celu magazynowania energii elektryczne. Jazda autonomiczna, oprócz zjazdu z izolatora sekcyjnego i awaryjnego opuszczenia skrzyżowania, powinna umożliwiać, w przypadku braku zasilania trakcyjnego, dojechanie do najbliższego przystanku (min. 200 metrów). Tramwaj musi posiadać możliwość samodzielnego zjazdu z izolatora sieci trakcyjnej, wykorzystując baterie akumulatorów i superkondensatorów.

Dostawy pierwszych czterech tramwajów przewidziano w terminie 22 miesięcy. Jeżeli chodzi o opcję – na jej realizację przeznaczono 28 miesięcy od daty złożenia oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji. Termin na złożenie takiego oświadczenia minie 30 czerwca 2026 r. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania, jeżeli nie otrzyma dofinansowania.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MZK Toruń z umową na autobusy hybrydowe

Komunikacja

MZK Toruń z umową na autobusy hybrydowe

Redakcja/inf. pras. 28 czerwca 2024

Toruń rozstrzyga przetarg na autobusy hybrydowe

Komunikacja

Toruń rozstrzyga przetarg na autobusy hybrydowe

Jakub Rösler 14 czerwca 2024

Toruń z ofertą na hybrydy

Komunikacja

Toruń z ofertą na hybrydy

Witold Urbanowicz 23 kwietnia 2024

Toruń ponawia przetarg na hybrydy

Komunikacja

Toruń ponawia przetarg na hybrydy

Jakub Rösler 27 marca 2024

Toruń unieważnia przetarg na hybrydy

Komunikacja

Toruń unieważnia przetarg na hybrydy

Witold Urbanowicz 22 marca 2024

Toruń z jedną ofertą na elektrobusy

Przestrzeń

Toruń z jedną ofertą na elektrobusy

Witold Urbanowicz 19 marca 2024

Zobacz również:

MZK Toruń z umową na autobusy hybrydowe

Komunikacja

MZK Toruń z umową na autobusy hybrydowe

Redakcja/inf. pras. 28 czerwca 2024

Toruń rozstrzyga przetarg na autobusy hybrydowe

Komunikacja

Toruń rozstrzyga przetarg na autobusy hybrydowe

Jakub Rösler 14 czerwca 2024

Toruń z ofertą na hybrydy

Komunikacja

Toruń z ofertą na hybrydy

Witold Urbanowicz 23 kwietnia 2024

Toruń ponawia przetarg na hybrydy

Komunikacja

Toruń ponawia przetarg na hybrydy

Jakub Rösler 27 marca 2024

Toruń unieważnia przetarg na hybrydy

Komunikacja

Toruń unieważnia przetarg na hybrydy

Witold Urbanowicz 22 marca 2024

Toruń z jedną ofertą na elektrobusy

Przestrzeń

Toruń z jedną ofertą na elektrobusy

Witold Urbanowicz 19 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5