PKM Gliwice dostało tylko jedną ofertę na zakup 10 nowych autobusów elektrycznych, która jednak przekracza budżet spółki. Przewoźnik kupuje 3 autobusy 12-metrowe oraz 7 pojazdów przegubowych.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej z Gliwic otrzymało tylko jedną ofertę na
dostawę nowych autobusów elektrycznych. Przewoźnik kupuje 10 pojazdów, z czego trzy to autobusy o długości około 12 metrów, natomiast siedem kolejnych to autobusy przegubowe o długości do 18,1 metra.
Jedyny oferent to Solaris, który wycenił dostawę 10 autobusów oraz jednej mobilnej ładowarki o mocy 40 kW na 42,3 mln złotych brutto. Budżet miasta jest znacznie mniejszy i opiewa na 34,44 mln złotych brutto. Przypomnijmy, że PKM planuje kupić pojazdy dzięki środkom własnym oraz funduszom europejskim pochodzącym z regionalnego programu operacyjnego w ramach mechanizmu ZIT dla Subregionu Centralnego.
Autobusy przegubowe mają mieć długość w przedziale 17,5-18,1 metra długości, natomiast autobusy krótsze w przedziale 11,8-12,2. Przegubowce mają zabierać na swój pokład minimum 120 pasażerów, z czego co najmniej 36 na miejscach siedzących. W przypadku krótszych pojazdów te wymagania określono na poziomie minimum 70 pasażerów oraz co najmniej 22 miejsc siedzących. Układy drzwi to 2-2-2 oraz 2-2-2-2 w przypadku autobusów przegubowych. Dokładna
specyfikacja tutaj.
We flocie PKM Gliwice aktualnie jest 18 “elektryków”, z czego 8 to pojazdy Solarisa, a 10 to pojazdy dostarczone przez Volvo.
W ostatnim czasie pisaliśmy też o planach miasta, które
zamiast reaktywacji tramwajów woli kupować autobusy elektryczne.