Tyskie Linie Trolejbusowe ogłosiły przetarg na dostawę dwóch elektrobusów. Elementem zamówienia jest też dostawa i uruchomienie systemu ładowania. Na realizację zamówienia przeznaczono rok.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch w pełni niskopodłogowych elektrobusów wraz z systemem ładowania. "Elektryczne autobusy konstrukcyjnie są bardzo podobne do trolejbusów, a niektóre elementy osprzętu można nawet stosować zamiennie. To właśnie te analogie między elektrobusami i trolejbusami oraz fakt, że TLT ma ponad 30 lat doświadczenia w eksploatacji wozów elektrycznych sprawiły, że zakup autobusów elektrycznych w Tychach został powierzony właśnie Tyskim Liniom Trolejbusowym" – wyjaśnia spółka.
Autobusy mają być jednoczłonowe, o długości 11,5-12,5 m. Pojemność pojazdów określono na min. 80 podróżnych, z czego min. 24 na miejscach siedzących. Przewidziano trzy pary dwuskrzydłowych drzwi o szerokości efektywnej min. 1160 mm, klimatyzację, system ogrzewania wodnego, nagłośnienie, system zapowiedzi, system informacji pasażerskiej, system liczenia pasażerów, monitoring.
Energia ma być magazynowana w akumulatorach o pojemności min. 200 kWh, superkondensatorach lub innych porównywalnych bądź lepszych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego. Układ napędu powinien odzyskiwać energię hamowania i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów lub kondensatorów. Zamawiający wymaga, by po 36 miesiącach eksploatacji autobus był w stanie przejechać 90 km bez ładowania. Założono ładowanie za pomocą złącza plug-in oraz złącza pantografowego (pantograf odwrócony), przy czym elektrobusy mają być przystosowane do ewentualnego montażu pantografu pojazdowego. Ponadto zamawiający wymaga, by zabudowa urządzeń do magazynowania energii umożliwiała ich swobodną i łatwą wymianę w warunkach warsztatowych użytkownika w czasie do 3 godzin.
Wykonawca ma wybudować też stację szybkiego ładowania w zatoce przystankowej Tychy Szpital Wojewódzki 01 przy ul. Wyszyńskiego. Efektywna moc wyjściowa stacji ładowania powinna zawierać się w zakresie 180-200 kW. Przedmiotem zamówienia jest też dostawa jednej mobilnej ładowarki pojazdowej o mocy ładowania ok. 40 kW.
Termin składania ofert mija 6 maja. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które dostarczyły co najmniej dwa elektrobusy oraz jeden system ładowania. O wyborze decydują cena (60%), gwarancja (15%) oraz parametry techniczne i zużycie energii (25%). Pod uwagę brane będą podział szyby czołowej, podatność obsługowa poszycia bocznego, zużycie energii elektrycznej, liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi, sposób dzielenia szyb bocznych, zawieszenie osi przedniej i układ klimatyzacji. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.