Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tyskie Linie Trolejbusowe wreszcie akceptują ofertę na elektrobusy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
08-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tyskie Linie Trolejbusowe wreszcie akceptują ofertę na elektrobusy
fot. Tyskie Linie Trolejbusowe
Tyskie Linie Trolejbusowe po niemal czterech miesiącach rozstrzygnęły przetarg na dostawy sześciu 12-metrowych elektrobusów, które będzie można ładować z wykorzystaniem istniejącej sieci trolejbusowej. Zamawiający postanowił dopłacić i zaakceptować ofertę Solarisa.

Zamówienie obejmuje sześć pojazdów. Tychy wymagają autobusu jednoczłonowego o długości 11,5-12,5 m, który może pomieścić min. 80 pasażerów, w tym co najmniej 24 na miejscach siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi otwierane do środka i wejście na wysokości maks. 340 mm. Przewidziano wentylatory mechaniczne, okna z możliwością otwarcia, przyciemnione szyby, klimatyzację i ogrzewanie wodne z elektrycznym wymiennikiem (bojlerem) oraz niemalowane poręcze ze stali nierdzewnej. Pojazd ma być wyposażony w monitoring, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD oraz zapowiedziami, system liczenia pasażerów, instalację elektryczną dla systemu ŚKUP, kasowniki.

Elektrobus ma być napędzany silnikami elektrycznymi zintegrowanymi z piastami kół tylnych o mocy min. 150 kW. Pojazd ma umożliwiać pokonywanie wzniesień do 12%. Wymagane są akumulatory o pojemności minimalnej 80 kWh, wykonane w technologii LTO, oferujące zasięg min. 45 km bez konieczności doładowywania. Urządzenia magazynujące energię elektryczną muszą być ładowane za pomocą zabudowanymi na stałe w pojeździe zespołem ładowania baterii trakcyjnych, współpracującym z odbierakami trolejbusowymi, który musi być dostosowany do pracy z istniejącą siecią trolejbusową. System automatycznie będzie podejmował ładowanie wyrównawcze w przypadku, gdy pojazd będzie podpięty do sieci powyżej 40 minut, stan naładowania baterii osiągnie 90% a pojazd nie będzie w ruchu. Ponadto przewidziano złącza plug-in o mocy dostosowanej do potrzeb ładowania baterii zastosowanych w elektrobusie poprzez gniazdo w systemie CCS (Combo 2) lub gniazda i przewodu umożliwiającego zasilanie zespołu ładującego napięciem 3 x 400 V.

Termin składania ofert minął w okolicach połowy listopada zeszłego roku. O zamówienie ubiega się wyłącznie Solaris, który wycenił ofertę na 18,229 mln zł brutto. To więcej, niż zamierzał przeznaczyć zamawiający – budżet został określony na kwotę 15,375 mln zł brutto. Ostatecznie zamawiający postanowił dopłacić i w piątek 5 marca rozstrzygnął postępowanie, akceptując ofertę Solarisa. Na realizację zamówienia przeznaczono 14 miesięcy, licząc od daty podpisania umowy.

TLT posiadają już dwa elektrobusy Solarisa. „O tym, że projekt uruchomienia autobusów elektrycznych trafi do Tyskich Linii Trolejbusowych zadecydowało Miasto Tychy. Wzięto tutaj pod uwagę wieloletnie doświadczenie TLT w eksploatowaniu taboru elektrycznego. Elektrobus jest pod względem technicznym bardzo podobny do trolejbusu, z tą różnicą, że nie pobiera prądu z sieci napowietrznej” – informuje przewoźnik.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Parada zabytkowych i współczesnych tramwajów przejedzie przez Kraków

Przestrzeń

Parada zabytkowych i współczesnych tramwajów przejedzie przez Kraków

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

PLK odsłoniły mural ku czci Dmowskiego w tunelu na Warszawie Wschodniej

Przestrzeń

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Zobacz również:

Tychy ze środkami na zakup „supertrolejbusów”

Komunikacja

Tychy wypożyczyły trolejbusy z Lublina

Przestrzeń

Tychy wypożyczyły trolejbusy z Lublina

Witold Urbanowicz 05 lutego 2021

Pozostałe z wątku:

Parada zabytkowych i współczesnych tramwajów przejedzie przez Kraków

Przestrzeń

Parada zabytkowych i współczesnych tramwajów przejedzie przez Kraków

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

PLK odsłoniły mural ku czci Dmowskiego w tunelu na Warszawie Wschodniej

Przestrzeń

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Zobacz również:

Tychy ze środkami na zakup „supertrolejbusów”

Komunikacja

Tychy wypożyczyły trolejbusy z Lublina

Przestrzeń

Tychy wypożyczyły trolejbusy z Lublina

Witold Urbanowicz 05 lutego 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5