Coraz więcej sieci sklepów w Polsce i innych sprzedawców usług wychodzi naprzeciw niestandardowym i wciąż rosnącym potrzebom klientów. Lidl na przykład kontynuuje rozbudowę sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w całej Polsce. Pierwsze takie stacje uruchomiono w 2017 roku w Poznaniu i Warszawie, a od tego czasu oferta dla klientów systematycznie się poszerza.
Obecnie niemiecka sieć handlowa posiada już 250 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, które znajdują się przy jej placówkach w takich miastach jak: Warszawa, Łódź, Poznań, Wrocław, Białystok, Toruń, Łeba i Zakopane. Lidl realizuje ambitny plan, który zakłada, że każda jego placówka będzie wyposażona przynajmniej w jedną stację ładowania. W najbliższej przyszłości planowane są kolejne lokalizacje z takimi stacjami.
Ładowanie i koszty
Stacje oferują różne moce ładowania, wynoszące od 11 kW do 60 kW. W większości przypadków instalowane będą ładowarki o wyższej mocy, które umożliwiają jednoczesne ładowanie dwóch pojazdów.
– Wprowadzenie stacji ładowania o mocy 11-60 kW przy sklepach Lidla pozwala na ładowanie pojazdów w trakcie zakupów, co stanowi wygodną opcję dla użytkowników. To także rozwiązanie dla osób, które nie mają dostępu do własnych ładowarek przydomowych i korzystają z publicznych stacji ładowania – zauważa Bartłomiej Kasiuk, główny specjalista ds. projektów strategicznych i analizy danych ZDG TOR.
Aktualnie korzystanie ze stacji ładowania w sklepach sieci Lidl jest płatne, a opłaty można regulować za pomocą karty płatniczej. Lidl nie jest jednak jedyną siecią inwestującą w takie rozwiązania. Biedronka również rozwija swoją infrastrukturę ładowania – na koniec sierpnia 2024 roku miała do dyspozycji klientów 210 stacji, a do końca 2025 roku planuje ich liczbę zwiększyć do 300-400. W podobny sposób rozwija się również sieć Kaufland, Stokrotka czy Aldi, które w 2025 roku mają posiadać ponad 260 stacji ładowania.
Oznaczone miejsca, mandaty i elektromobilność
Warto również dodać, że od 1 stycznia 2025 roku weszły w życie nowe przepisy dotyczące parkowania na miejscach przeznaczonych do ładowania pojazdów elektrycznych. Niezastosowanie się do tych zasad może skutkować wysokimi mandatami, a także utratą punktów karnych. Miejsca są oznaczone odpowiednimi znakami, zarówno pionowymi, jak i poziomymi, które wskazują, że parking jest przeznaczony wyłącznie dla pojazdów elektrycznych.
– Rozszerzanie sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych przez Lidla to ważny krok tej sieci handlowej w kierunku zrównoważonego rozwoju oraz spełniania wymogów ESG. Przyczynia się to także do promocji elektromobilności w Polsce i dostępności ładowarek do samochodów elektrycznych – podkreśla Bartłomiej Kasiuk.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.