Partner serwisu
Komunikacja

UM Łódź: Remont linii pabianickiej zwiększył popularność tramwajów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
25-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
UM Łódź: Remont linii pabianickiej zwiększył popularność tramwajów
fot. UM Pabianice
Organizator przewozów na podmiejskiej trasie tramwajowej do podłódzkich Pabianic podkreśla duże znaczenie zrealizowanych niedawno prac remontowych. Nowoczesna infrastruktura przyciąga pasażerów, którzy doceniają zwiększony komfort – tłumaczy Zarząd Dróg i Transportu. Czy stanie się to drogowskazem dla kolejnych samorządów?

Komunikacja tramwajowa pomiędzy Łodzią a Pabianicami została wznowiona po długiej przerwie w lipcu zeszłego roku. Zakończył się wówczas opóźniony remont infrastruktury na całym odcinku od granicy Łodzi do pętli u zbiegu Łaskiej i Wiejskiej w Pabianicach. Była to największa inwestycja infrastrukturalna w tym mieście od czasu otwarcia połączenia tramwajowego w 1901 r., bo objęła także przebudowę ulic w centrum.

Pabianiczanie doceniają m.in. niskopodłogowy tabor

Jak po kilku miesiącach eksploatacji linii można ocenić skutki przeprowadzonej modernizacji? – Otrzymujemy pozytywne oceny projektu. Pasażerowie podkreślają płynność przejazdu bez korków oraz znaczną różnicę w komforcie podróży – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

Choć roboty sfinansowały gminy Ksawerów oraz miasto Pabianice, organizatorem przewozów na podmiejskiej linii tramwajowej nr 41 pozostaje właśnie łódzki ZDiT. – Nowe torowisko, infrastruktura przystankowa oraz niskopodłogowe tramwaje zmieniły oblicze linii pabianickiej – stwierdza nasz rozmówca. Przed remontem poza Łódź wyjeżdżały głównie pojazdy z wysoką podłogą, co miało związek ze złym stanem technicznym trasy utrudniającym eksploatację pojazdów nowszych generacji.

Nowoczesne rozwiązania zwiększają atrakcyjność transportu zbiorowego

– Zmiany przekładają się na zwiększenie liczby pasażerów korzystających z połączenia – podkreśla przedstawiciel łódzkiego samorządu. Nie wskazał przy tym konkretnych liczb obrazujących skalę wzrostu. Do popularności linii 41 przyczyniły się poza poprawą stanu infrastruktury także rezygnacja przewoźników prywatnych z utrzymywania komunikacji autobusowej pomiędzy Łodzią a Pabianicami oraz otwarcie przez MZK Pabianice dowozowej linii A41 z dużego osiedla Bugaj.

Sukces osiągnięty w Pabianicach może przyczynić się do intensyfikacji działań kolejnych samorządów w kierunku odtworzenia zawieszonych połączeń tramwajowych. Pierwsze dokumenty w procesie wnioskowania o środki unijne na remonty zdegradowanej infrastruktury złożyły już Zgierz i Lutomiersk. Istnieje więc szansa, że w ramach perspektywy budżetowej UE 2021 – 2027 znajdą się środki na przynajmniej częściowe odtworzenie linii 43B i 46, które zostały wyłączone z użytkowania w latach 2018 – 2019.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Komunikacja

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Kasper Fiszer 05 września 2023

Pabianice: Tramwaj wrócił. Pierwsze godziny – bez problemów

Komunikacja

Pabianice: Ostatnie przygotowania do wznowienia ruchu tramwajów

Komunikacja

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Przestrzeń

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Redakcja/inf. pras. 16 czerwca 2023

Zobacz również:

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Komunikacja

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Kasper Fiszer 05 września 2023

Pabianice: Tramwaj wrócił. Pierwsze godziny – bez problemów

Komunikacja

Pabianice: Ostatnie przygotowania do wznowienia ruchu tramwajów

Komunikacja

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Przestrzeń

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Redakcja/inf. pras. 16 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5