Partner serwisu
Przestrzeń

Uruchomienie nowej zajezdni Tramwajów Warszawskich opóźnia się

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Uruchomienie nowej zajezdni Tramwajów Warszawskich opóźnia się
fot. WU
Tramwaje Warszawskie wciąż nie użytkują swojej najnowszej zajezdni - zakładu R5 Annopol. Inwestycja ciągle nie została bowiem formalnie zakończona, przez co opóźnia się liniowe uruchomienie obiektu. Aktualnie przewoźnik szacuje, że zajezdnia zacznie działać w pełnym zakresie na początku przyszłego roku.

Tramwaje Warszawskie wciąż czekają na zakończenie prac budowlanych związanych z budową nowej zajezdni tramwajowej Annopol. Będzie to piąta zajezdnia przewoźnika, która pomieści około 150 tramwajów. Pierwotnie zakładano, że inwestycja zakończy się w kwietniu bieżącego roku, jednak terminu tego nie udało się dotrzymać. Później była mowa o końcu czerwca, choć także w tym przypadku termin uległ przedłużeniu.

Jak wynika bowiem z informacji opublikowanych na stronie Tramwajów Warszawskich wynika, że termin zakończenia prac budowlanych zmieniono na 17 października 2024 roku. Potwierdza to rzecznik prasowy przewoźnika, Witold Urbanowicz – Wykonawcę obowiązuje data 17 października. Na terenie zajezdni mamy kilkanaście obiektów, dla których musimy uzyskać oddzielne pozwolenie na użytkowanie. Dysponujemy już pozwoleniem dla budynku administracyjnego, hali postojowej, budynku pogotowia sieciowego i torów, budynku garażowego, układu drogowego, zbiorników wody, dwóch parkingów, części terenów zielonych i układu torowego. Nasz wykonawca jest w trakcie uzyskiwania pozwoleń dla budynku podstacji trakcyjnej i pogotowia energetycznego, wiaty garażowej i portierni. Kolejne obiekty są na etapie zgłoszenia do Państwowej Straży Pożarnej i Sanepidu (budynek lakierni, tor prób oraz myjnie, budynek trafostacji, magazyn gazów, wiata śmietnikowa, hala remontowa warsztatowa i obsług technicznych) – mówi Urbanowicz.

Jednocześnie od podpisania umowy inwestycja podrożała z 655 mln złotych brutto do około 716 mln złotych brutto.

Co wpłynęło na kolejne opóźnienie w zakończeniu procesu inwestycyjnego?

– Zmiana terminu była uwarunkowana m.in. kwestią uzyskania dodatkowych uzgodnień z gestorem zewnętrznym w zakresie możliwości przełączenia sieci SN, w tym terminów wyłączenia napięcia w celu usunięcia kolizji z realizowaną infrastrukturą w ramach zajezdni. Dodatkowo wprowadziliśmy zmiany zwiększające funkcjonalność obiektu (np. zmiana objętości systemu zbiorników retencyjnych) – odpowiada rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Opóźnienie w zakończeniu inwestycji wpływa także na moment liniowego uruchomienia nowej zajezdni – Rozruch – z uwagi na skalę obiektu – będzie stopniowy i zakończy się na początku przyszłego roku. W pierwszym okresie wykorzystywana będzie hala postojowa dla garażowania części tramwajów. Liczba stacjonujących wozów i czynności obsługowych będzie sukcesywnie zwiększana.

Mimo tego, że nowa zajezdnia ma być przystosowana do przyjęcia do 150 nowych tramwajów Tramwaje Warszawskie planują, że jak na razie będzie tam stacjonowało 113 składów liniowych oraz jeden pojazd nauki jazdy.

– Przewidujemy obsługę na terenie R5 (oficjalne oznakowanie nowej zajezdni - przyp. red.) stopiątek, pojazdów typu 123N, 120Na, 141N i 128N. Trafią tu wozy ze wszystkich czterech „starszych” zajezdni – kończy Urbanowicz.

Budowa nowej bazy jest związana z rozbudową sieci tramwajowej, m.in. trasą do Wilanowa czy też tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5