W 440 placówkach Poczty Polskiej można kupić bilety na połączenia autobusowe FlixBusa. Chodzi o urzędy w centralnej i południowej Polsce. Wystartował pilotaż usługi.
Rezerwacji przejazdów FlixBusem można dokonać w wyznaczonych placówkach pocztowych. Jest ich 440. Na razie.
– Chcielibyśmy świadczyć szeroką paletę usług, chcemy być czymś w rodzaju centrum usług dla obywatela. Wiemy, że podstawową usługą będzie usługa pocztowa, ale wiemy też, że ta rola będzie malała. Będziemy rozwijać produkty finansowe i cały szereg innych inicjatyw. Chcielibyśmy, żeby 4600 urzędów Poczty Polskiej było centrum lokalnego życia i usług szerzej rozumianych niż tylko placówki pocztowe. Po pilotażu sprzedaży biletów Flixbusa będziemy chcieli zaangażować w ten projekt także agencje pocztowe – powiedział Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.
Po podejściu do okienka oznaczonego logo FlixBusa klient określa cel podróży, datę oraz inne istotne dla niego szczegóły podróży (informacje dotyczące bagażu, liczby pasażerów, preferowanego miejsca itp.), które pracownik obsługi klienta wprowadza do systemu rezerwacji FlixBusa. Wyniki wyszukiwania przekazane będą klientowi wraz z ceną rezerwacji. Po wybraniu przejazdu dokonywana jest w systemie rezerwacja podróży. Płatności można dokonać gotówkowo lub bezgotówkowo - w zależności od preferencji klienta. Po opłaceniu rezerwacji jej potwierdzenie jest automatycznie wysyłane na adres e-mail klienta, na życzenie może też zostać wydrukowane.
– Na wszystkich drzwiach wejściowych do urzędów gdzie można kupić nasz bilet, będą czytelne oznaczenia dotyczące tego, że taka usługa jest dostępna. Jeszcze nie wszędzie jest taka opcja, dlatego zależy nam na wyraźnym oznaczeniu tych placówek, w których będzie można to zrobić – powiedział Michał Leman, szef polskiego Flixbusa. Przypomniał, że w siatce połączeń marki są aż 22 kraje, oraz, co istotne z punktu widzenia osób starszych - aż 20 krajowych uzdrowisk i sanatoriów.
"Mobilność dla każdego"– Współpraca z Pocztą Polską wynika z naszego przekonania, że mobilność powinna być dostępna dla każdego. Dzięki tej współpracy osoby, które wolą bezpośredni kontakt podczas zakupu, mogą w prosty sposób nabyć bilety w swojej lokalnej placówce pocztowej. Rozbudowana sieć placówek Poczty Polskiej, obejmująca wiele mniejszych miejscowości, umożliwia wygodny dostęp do naszych usług, co jest szczególnie istotne dla osób starszych lub tych, które nie korzystają z internetu. Łączymy nowoczesne podejście do transportu z doświadczeniem i zaufaniem, jakie od lat buduje Poczta Polska – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Europie Wschodniej.