Uście nad Łabą zaprezentowało pierwszy nowy trolejbus Škoda 27 Tr pochodzący z umowy ramowej podpisanej z czeskim producentem pod koniec 2022 roku. Jednocześnie poinformowano, że miasto wykorzysta całą umowę i zamówi wszystkie 33 pojazdy.
Ústí nad Labem (Uście nad Łabą) pochwaliło się pierwszym trolejbusem modelu 27Tr wykorzystującym pudło Solarisa. W porównaniu do już eksploatowanych pojazdów, nowy trolejbus jest wyposażony w dwa silniki trakcyjne i dwie osie napędowe. Rozwiązanie to ma zagwarantować lepsze właściwości jezdne w przypadku pokonywania licznych wzniesień, zwłaszcza w okresie zimowym. To rozwiązanie sprawdziło się w trolejbusach 15 Tr i 22 Tr. Pojazd jest też wyposażony w baterie, umożliwiające jazdę poza siecią trakcyjną oraz system rekuperacji.
Jednocześnie miejski przewoźnik Dopravní podnik města Ústí nad Labem poinformował o wykorzystaniu całej umowy ramowej, dzięki czemu zakupi wszystkie zawarte w zamówieniu 33 trolejbusy. Kontrakt ze Skodą zawarto 7 października 2022 roku.
– Wraz z dostawą 33 dwusystemowych trolejbusów o dużej pojemności, flota ulegnie znacznemu odmłodzeniu. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało nam się podpisać umowę z naszym wieloletnim i jak na razie jedynym dostawcą trolejbusów marki Škoda i. Z niecierpliwością czekamy, aż nowe pojazdy wyjadą na ulice Uścia nad Łabą. Wierzę, że wraz z dostawą tych pojazdów zwiększy się komfort podróżujących a także naszych kierowców. Nowe pojazdy jednocześnie pozwolą wycofać z eksploatacji wszystkie do ostatniego pojazdu 15Tr– mówi Simona Mohacsi, prezes przedsiębiorstwa Dopravní podnik města Ústí nad Labem. Wartość umowy to 671 mln koron (ok. 120 mln zł). Na zakup trolejbusów udało się miastu pozyskać dotację ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w ramach programu ZIT aglomeracji ustecko-chomutowskiej w wysokości prawie 571 mln koron (ponad 100 mln zł).
Ústí nad Labem zamówiło trzyosiowe, czterodrzwiowe, niskopodłogowe przegubowe dwuczłonowe trolejbusy, które pomieszczą 115 osób. Ze względu na nierówny teren miasta wyposażono je w dwie osie napędowe o łącznej mocy 250 kW. Pojazdy zyskają ponadto w automatyczną klimatyzację całego wnętrza. W środku znajdą się również ładowarki USB, system informacji pasażerskiej czy uchwyty ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Aby ułatwić wsiadanie, trolejbusy wyposażone będą w system przyklęku. Będą też elementy wpływające na bezpieczeństwo ruchu, takie jak monitorowanie ciśnienia w oponach, monitorowanie kolizji z pieszymi, monitorowanie martwego pola a także elektrycznie podgrzewana przednia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.