Firma Volvo Buses – po zapowiedzi zmiany strategii działalności części autobusowej – podpisała list intencyjny z firmą MCV. Egipska firma miałaby zając się produkcją nadwozi dla elektrobusów miejskich i międzymiastowych, a produkcja miałaby ruszyć w wakacje 2024 r.
Jak
pisaliśmy, Volvo zapowiedziało zmianę swojego modelu biznesowego w Europie. Firma ma skoncentrować się na produkcji podwozi. Pełną gamę autobusów i autokarów będzie oferować we współpracy z zewnętrznymi producentami nadwozi. W związku z tym
wygaszona zostanie fabryka we Wrocławiu.
Producent podpisał właśnie list intencyjny z Manufacturing Commercial Vehicle (MCV) ws. produkcji nadwozi dla elektrobusów miejskich i międzymiastowych na rynek europejski. Egipska firma miałaby na licencji produkować nadwozia Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Artic w wersji dwu- i trzyosiowej. Volvo Buses zamierza też pracować z MCV nad rozwiązaniami dla segmentu międzymiastowego. Produkcja podwozi dalej będzie prowadzona w szwedzkich fabrykach Borås i Uddervalla.
Produkcja seryjna w fabrykach MCV miałaby ruszyć w wakacje 2024 r., a dostawy pierwszych pojazdów do europejskich klientów zaplanowano od początku 2025 r. – Volvo Buses pozostanie punktem kontaktowym dla klientów – i gwarantem wysokich standardów, jeżeli chodzi o zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo i jakość. Będziemy kontynuować współpracę z klientami w zakresie utrzymania i części zamiennych – zarówno jeżeli chodzi o nowe, jak i dotychczasowe zlecenia – mówi Dan Pettersson, starszy wiceprezes Volvo Buses.
MCV już teraz jest jednym z kluczowych partnerów Volvo Buses. Odpowiada za produkcję nadwozi dla Metroline w Londynie. Firma powstała w 1994 r., a jej siedziba mieści się w Kairze. Jej zdolność produkcyjna wynosi 10 tys. pojazdów rocznie.
Volvo Buses rozważa też możliwość nawiązania współpracy z innymi podmiotami.