Volvo Buses poszerza gamę autokarów turystycznych i długodystansowych, wprowadzając na rynek całkowicie nowy, piętrowy autokar Volvo 9700 DD. Jak zapewnia firma, został zaprojektowany tak, aby sprostać wysokim wymaganiom klientów w zakresie większej pojemności przestrzeni pasażerskiej, elastyczności, komfortu i bezpieczeństwa.
– Dzięki Volvo 9700 DD możemy zaoferować naszym klientom pełną gamę autobusów turystycznych i ekspresowych, wyposażonych w zaawansowane funkcje. Segment autokarów ekspresowych rozwija się bardzo szybko – Volvo 9700 DD jest dla wielu operatorów długo oczekiwanym modelem, który zwiększa możliwości i jest bardziej wydajny – mówi Niklas Orre, wiceprezes Volvo Buses odpowiedzialny za sprzedaż.
Nowy autokar Volvo oferuje zaawansowane funkcje łączności - pojazd może być monitorowany w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można na bieżąco zobaczyć w jaki sposób jest kierowany, a także odpowiednio zaplanować czynności serwisowe. Zastosowana w pojeździe funkcja zarządzania strefami (Volvo Zone Management – wykorzystywanie komputera do regulowania prędkości pojazdu w newralgicznych obszarach) – zwiększa bezpieczeństwo i obniża zużycie paliwa.
Mogący pomieścić 96 pasażerów Volvo 9700 DD został tak zaprojektowany, aby zapewnić pasażerom możliwie najlepszy komfort zarówno podczas krótkich jak i długich podróży. Autokar wyposażony jest w zaprojektowane przez Volvo ergonomiczne fotele i system kontroli klimatyzacji z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy. Do wyboru jest szeroka gama systemów nagłośnienia, multimediów i systemów informacji pasażerskiej. Drzwi, przejście środkowe, schody oraz wysokość sufitu zarówno na górnym jak i dolnym poziomie zostały wymierzone tak, aby ułatwić pasażerom szybkie wsiadanie i wysiadanie.
Kabina kierowcy jest przestronna i podwyższona, aby zapewnić optymalną widoczność. Volvo 9700 DD wyposażony jest także w kilka aktywnych systemów poprawiających bezpieczeństwo, takich jak elektronicznie sterowane hamulce, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy oraz system przeciwpoślizgowy. Kierowca korzysta również z systemu wspomagającego jego czujność (Driver Alert Support), systemu monitorowania pasa ruchu (Lane Keeping Assistance) i ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania awaryjnego (Collision Warning with Emergency Braking).
– Dopracowaliśmy też właściwości jezdne. Połączenie udoskonalonego zawieszenia i tłumienia z ultralekkim nadwoziem sprawia, że nasz nowy autokar porusza się stabilnie i bezpiecznie, jest też paliwooszczędny – wyjaśnia Niklas Orre.