Volvo Buses wprowadza na rynek całkowicie nową wersję dwupokładowego pojazdu o wysokości 4 metrów – Volvo 9700 Double Decker, dostosowaną do przewozów w całej Europie. Pojazd jest przeznaczony do przewozów ekspresowych, liniowych i turystycznych.
– Nowa wersja naszego wysoko cenionego autokaru dwupokładowego Volvo 9700 DD, dodatkowo poszerza bogatą ofertę dla naszych klientów w Europie. Autokary dwupokładowe cieszą się coraz większą popularnością wśród przewoźników w Europie, dlatego z wielką satysfakcją wprowadzamy tę wersję, aby spełnić wysokie wymagania naszych klientów w zakresie jakości, wydajności i produktywności – mówi Ulf Magnusson, wiceprezes Volvo Buses.
Nowy autokar dwupokładowy powstał na tej samej platformie, co gama autokarów Volvo z segmentu premium – Volvo 9900, Volvo 9700 i Volvo 9700 DD o wysokości 4,25 m. Jak zapewnia producent, bezpieczeństwo i komfort są na wysokim poziomie, a autokar jest elastyczny, jeżeli chodzi o konfigurację – długość, układ wnętrza i wyposażenie.
Nowy model jest również wyposażony w zaawansowane funkcje łączności, co pozwala przewoźnikom lepiej monitorować w czasie rzeczywistym sposób, w jaki autobus jest prowadzony. Do tego umożliwia lepsze planowanie obsługi serwisowej. – Dzięki funkcji Zarządzania Strefą (Zone Management) przewoźnik może również określić, z jaką prędkością autobus może poruszać się w poszczególnych, wcześniej zdefiniowanych strefach. Ma to pozytywny wpływ zarówno na bezpieczeństwo, jak i na zużycie paliwa – mówi Ulf Magnusson.
Według Volvo wśród zalet znajdują się także niski poziom hałasu we wnętrzu, ergonomicznie zaprojektowane fotele dla 96 pasażerów oraz układ klimatyzacji z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy. Systemy nagłośnienia, systemy multimedialne i informacji pasażerskiej są dostępne w różnych wersjach. Autokar wyposażony jest w systemy wspomagające kierowcę, takie jak Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy (ang. Driver Alert Support), Układ Monitorowania Pasa Ruchu (ang. Lane Keeping Support) i Układ Ostrzegania o Ryzyku Kolizji z funkcją Hamowania Awaryjnego (ang. Collision Warning with Emergency Braking), a także w elektronicznie sterowane hamulce i elektroniczny system stabilizacji i kontroli poślizgu. Ponadto układ zawieszenia w połączeniu z niską masą nadwozia skutkuje nisko położonym środkiem ciężkości i doskonałą stabilnością na drodze.
Układ napędowy wyposażony w 11-litrowy silnik Volvo i skrzynię biegów I-Shift zapewnia wysoki komfort jazdy i niskie zużycie paliwa. Volvo 9700 DD jest certyfikowane do pracy zarówno z tradycyjnym olejem napędowym, jak i paliwami odnawialnymi takimi, jak HVO i RME.
Nowe Volvo 9700 DD – dane techniczne Wysokość: 4 m. Długość: do 14,8 m. Liczba pasażerów: do 96. Pojemność bagażnika: do 8 m3. Układ napędowy: Volvo D11K o mocy 460 KM, skrzynia biegów I-Shift. Podwozie: Volvo B11RLE, 6x2. Nadwozie: Carrus Delta Oy. Toaleta i aneks kuchenny dostępne jako opcja.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.