Przewoźnik Lothian Buses, jeżdżący w Edynburgu, zamówił w Volvo Buses 50 piętrowych autobusów Volvo BZL Electric. To już trzeci duży kontrakt w Wielkiej Brytnaii – liczba zakontraktowanych elektrobusów Volvo na rynek brytyjski przekracza 500.
Lothian Buses spodziewa się dostaw w 2024 r. – autobusy, zbudowane na nadwoziu MCV, mają zacząć obsługiwać pasażerów wiosną. – Lothian testował nasz prototyp Volvo BZL Electric przez pięć miesięcy. Osiągi pojazdu przekraczały założenia, biorąc pod uwagę obsługę regionu Wielkiej Brytanii, w którym notowane są najniższe temperatury – mówi Domenico Bondi, dyrektor zarządzający Volvo Bus UK & Ireland.
Pojazdy będą wyposażone w silniki 200 kW, połączone z dwustopniową automatyczną skrzynią biegów. Przewidziano pakiet pięciu baterii o pojemności maks. 470 kWh, co ma gwarantować elastyczność w obsłudze sieci komunikacyjnej. Do tego założono odzysk energii w czasie hamowania.
W tym roku to już trzeci duży kontrakt Volvo w Wielkiej Brytanii. W maju Stagecoach Manchester zamówiło 170 autobusów Volvo BZL Electric. W lipcu Warrington Borugh Council zamówił 105 takich autobusów, które zgodnie z zamierzeniami mają zastąpić całą dotychczasową flotę pojazdów w tym mieście znajdującym się między Liverpoolem a Manchesterem.
Jak
pisaliśmy, Volvo zapowiedziało zmianę swojego modelu biznesowego w Europie. Firma ma skoncentrować się na produkcji podwozi. Pełną gamę autobusów i autokarów będzie oferować we współpracy z zewnętrznymi producentami nadwozi. Jednym z partnerów jest egipska firma
Manufacturing Commercial Vehicle (MCV) .