Partnerzy serwisu:
Mobilność

W 2025 roku Autopay chce się skupić na mobilności. Które usługi są traktowane priorytetowo?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
W 2025 roku Autopay chce się skupić na mobilności. Które usługi są traktowane priorytetowo?
fot. Autopay
Firma Autopay, rozwijająca usługi w zakresie płatności, zamierza coraz więcej uwagi poświęcać rozwiązaniom powiązanym z transportem. To mobilności ma być podporządkowany rozwój podmiotu w 2025 roku. Jakie konkretnie plany ma przedsiębiorstwo, które elektronicznymi płatnościami zajmuje się od przeszło dwóch dekad?

Fintech Autopay (wcześniej Blue Media) może być kojarzony przez kierowców m.in. za sprawą narzędzia do automatycznych płatności za autostrady czy usługi zakupu elektronicznych winiet w szeregu europejskich państw. Od firmy dowiedzieliśmy się, że z ich rozwiązań (m.in. za pośrednictwem aplikacji mobilnej) korzysta dzisiaj 2,5 mln użytkowników. Na jakie nowości mogą liczyć?

Wdrożenie na A2 ważne, bo specyficzne

Jednym z nowszych wdrożeń jest umożliwienie kierowcom korzystania z automatycznych płatności za przejazd odcinkiem A2 między Poznaniem i Koninem. Firma przekazała nam, że początkowe wyniki wdrożenia są bardzo obiecujące, ale nie otrzymaliśmy szczegółowych danych statystycznych. Wiemy natomiast, że na zaawansowanym etapie są integracje z aplikacjami bankowymi. Jako pierwszy w swojej aplikacji płatności za ten odcinek autostrady udostępnił bank SGB. Następne uruchomienia powinny nastąpić w ciągu najbliższych tygodni.

Fintech zaznaczył, że wdrożenie na A2 jest dla niego szczególnie istotne z uwagi na specyfikę tej trasy, m.in. intensywny ruch tranzytowy i zróżnicowany profil użytkowników. Oferta już teraz kierowana jest do klientów flotowych, a w przyszłości planowane jest jej rozszerzenie o flotę ciężką.

Fintech stawia na e-winiety, nie tylko w naszym regionie

Kolejnym ważnym wydarzeniem dla firmy było przejęcie serwisów winietowych należących do Mamalu. To m.in. winiety-online.pl, kup-winiety.pl, flotomat.pl. Fintech przekonuje, że w ten sposób umocnił swój status najbardziej kompleksowego rozwiązania do zakupu winiet cyfrowych w naszej części Europy. Obecnie Autopay umożliwia zakup e-winiet do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier, a wkrótce także do Rumunii. Firma nie chciała zdradzić, kiedy można się spodziewać tego wdrożenia, ale poinformowała nas, że równolegle prowadzone są prace nad wdrożeniem usług w innych krajach – nie tylko z naszego regionu. Tak do najbliższej przyszłości odnosi się Kamil Tyburski, Product Manager w Autopay Mobility:

– W 2025 roku stawiamy na rozwój usług związanych z mobilnością – zarówno przez rozszerzenie zasięgu obecnych produktów, jak i wprowadzanie nowych. Obserwujemy rynek i dynamicznie reagujemy na potrzeby użytkowników. Chcemy być coraz bliżej codziennych tras naszych klientów – niezależnie od tego, czy poruszają się autostradą, parkują w centrum miasta czy planują podróż za granicę. Chcemy również rozwinąć ofertę dla klientów biznesowych, nasza usługa dla flot cieszy się dużym zainteresowaniem, dlatego chcemy rozwijać również ten obszar. Jeśli chodzi o przejęcia – jesteśmy otwarci na synergie, które realnie wzbogacają naszą ofertę – mówi Tyburski.

Jedna aplikacja, by rządzić nimi wszystkimi

Zapytaliśmy też przedstawicieli fintechu o rozwój usług na parkingach i myjniach. Bo chociaż w aplikacji Autopay znajdziemy takie rozwiązania, to nie są one zbyt rozpowszechnione. Czy firma chce to zmienić? Okazuje się, że tak, największy potencjał ma być widoczny w dużych miastach. Podmiot zaznaczył przy okazji, że uruchomił dla wybranej grupy klientów biznesowych Mobility Premium usługę parkowania w miejskich strefach płatnego parkowania - w kolejnych miesiącach usługa będzie rozszerzana na kolejne grupy klientów.

A które rozwiązania ze swojej oferty firma postrzega dzisiaj jako najbardziej perspektywiczne? Okazuje się, że potencjał tkwi głównie w usługach integrujących wiele aspektów podróży: od autostrad, przez parkowanie w miastach, po rozwiązania na parkingach prywatnych. Sporo uwagi firma chce też poświęcać usługom transgranicznym: sprzedaży winiet oraz integracji z europejskimi systemami poboru opłat.

Docelowo chodzi o stworzenie jednej, spójnej aplikacji do płatności automatycznych za wszystkie usługi związane z podróżami, tymi prywatnymi i służbowymi – wygodnej, przejrzystej i bezpiecznej, jak przedstawia to Autopay.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5