W stolicy Słowacji ostatecznie znikają pozostałości po zatrzymanej na przełomie lat 80. i 90. XX w. budowie metra. W zamian pojedzie tramwaj. Budowa trasy w miejscu dawnego korytarza zarezerwowanego pod metro już ruszyła.
W listopadzie
ruszyły prace przy budowie blisko 4-kilometrowego przedłużenia linii tramwajowej w dzielnicy Petrzalka w Bratysławie. Przed świętami na plac budowy przy wiaduktach w ciągu Panónskiej cesty sprowadzono ciężki sprzęt do rozbiórki pozostałości niedokończonego metra.
Pierwsze rozbiórki
ruszyły w 2019 r. przy okazji rozpoczęcia prac nad projektem urbanistyczno-deweloperskim. Teraz rozebrana zostanie reszta częściowo ukończonego tunelu i stacji Janíkov dvor. Obiekty są częściowo osadzone w ziemi, będąc w kolizji z budowaną linią tramwajową. Konstrukcja tunelu zostanie odkopana, a żelbetowe elementy – usunięte. Roboty potrwają kilka tygodni.
Kamień węgielny pod budowę metra wmurowano w 1988 r. w miejscu planowanej stacji Dunaj. Po dwóch latach przerwano roboty. Największą pamiątką był właśnie fragment tunelu na końcu trasy, prowadzący do przyszłej zajezdni, choć przez całą Petrzalkę ciągnie się wyraźna rezerwa terenu.
Teraz w korytarzu metra powstaje linia tramwajowa. Koniec prac przewidziano w 2023 r.