W Bytomiu trwa przebudowa ulicy Katowickiej z kompleksową przebudową torowiska tramwajowego i dobudową drugiego toru. Przy okazji inwestycji powstanie pierwszy na Śląsku i w Zagłębiu przystanek wiedeński.
Zakres prac,
realizowanych przez Balzolę i NDI, obejmuje przebudowę ok. 800-metrowego odcinka torowiska w ul. Katowickiej na odcinku od pl. Sikorskiego do ul. Siemianowickiej. Linia jednotorowa zostanie zastąpiona torowiskiem dwutorowym, poprowadzonym środkiem jezdni. To ma usprawnić ruch tramwajów, gdyż wyeliminuje konieczność oczekiwania na mijanie się pojazdów przed lub za odcinkiem jednotorowym.
Elementem inwestycji jest budowa przystanku wiedeńskiego przy Głębokiej (pasażerowie będą wysiadać na jezdnię, której poziom zostanie podwyższony do podłogi tramwaju). – Przystanek wiedeński bezsprzecznie ułatwi pasażerom wsiadanie i wysiadanie z tramwaju oraz zwiększy bezpieczeństwo pasażerów, gdyż wymusi na kierowcach znaczne zmniejszenie prędkości – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
To pierwszy tego typu przystanek w sieci tramwajowej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. – Pierwszy, ale nie ostatni. Podobne rozwiązanie ma być zaprojektowane i wykonane na ul. Piekarskiej w Bytomiu, która również ma być przebudowywana w ramach projektu unijnego – mówi Zowada. Więcej o planowanej przebudowie trasy linii 38 pisaliśmy
tutaj.
Jeżeli chodzi o Katowicką, to jej przebudowa miała zakończyć się jesienią 2018 r. Tramwaje Śląskie podpisały aneks z wykonawcą przedłużający prace do końca kwietnia 2019 r., ale również i ten termin nie został dochowany. T
eraz wykonawca deklaruje, że prace uniemożliwiające kursowanie tramwajów zakończą się w połowie września 2019 r. Tramwaje Śląskie chcą wymóc na budowniczych, by tramwaje mogły kursować wcześniej – po wakacjach szkolnych.