Rozpoczęły się prace przy budowie nowego przystanku SKM Gdańsk Śródmieście. Pasażerowie skorzystają z niego na początku grudnia przyszłego roku.
Inwestycja, rozpoczęta w sierpniu br., zakłada wydłużenie linii nr 250 SKM (Gdańsk Gł. – Rumia) o ok. 1 km i budowę nowego przystanku Śródmieście, na wysokości Głównego Miasta, w sąsiedztwie Urzędu Miejskiego w Gdańsku i niedaleko Urzędu Wojewódzkiego. Oprócz samej budowy nowego przystanku i prowadzących do niego torów, inwestycja zakłada też szereg działań na terenie stacji Gdańsk Gł., gdzie konieczna jest przebudowa m.in. peronów i układu torowego użytkowanego przez SKM.
– Umowę podpisaliśmy na przełomie lipca i sierpnia. Wykonawca jest na placu budowy od ponad miesiąca i rozpoczął już duże prace inwestycyjne – w pierwszym etapie rozbiórkowe. Został rozebrany peron trzeci na stacji Gdańsk Głównym, z którego korzystaliśmy – mówi Maciej Lignowski, prezes PKP SKM w Trójmieście. Peron ten po przebudowie będzie wyspowy, prace mają zakończyć się w grudniu br.
Do końca tego roku ma zostać przeprowadzony remont peronu 4. We wrześniu br. rozpoczęły się prace związane z wyburzeniem fragmentu poniemieckiego schronu przeciwlotniczego (dla ok. 400 osób), mieszczącego się pod torami stacji Gdańsk Gł. Prace związane z tą częścią inwestycji także mają zakończyć się jeszcze w tym roku, podobnie jak remont tunelu dla pieszych pod peronami w Gdańsku Gł. (w części przebiegającej pod peronami SKM). – Została też po części zdjęta nawierzchnia torowa z toru trzeciego i piątego. Rozpoczęły się również prace przygotowawcze do demontażu części elementów na wiadukcie Armii Krajowej. Oprócz tego z placu budowy wywożone są masy ziemne. Trzeba przywieźć nowe masy, żeby wybudować podtorze i peron – mówi Maciej Lignowski. Rozpoczęcie kładzenia szyn do Śródmieścia wraz z budową toru odstawczego za nowym przystankiem planowane jest w grudniu br.
Sama budowa peronu SKM Śródmieście rozpocznie się w październiku br. i potrwać ma do kwietnia 2014 r. – Firma Forum Radunia prowadzi teraz prace przy wybudowaniu podpór pod przyszłą płytę, która ma przykryć nasze tory i tory PLK na przestrzeni pomiędzy wiaduktami w ciągu ulic Armii Krajowej i Hucisko – mówi Lignowski. Jeszcze w tym miesiącu planowane jest zakończenie budowy przejścia przy przystanku Śródmieście, natomiast do stycznia 2014 r. potrwać ma budowa pomieszczenia obsługi na przystanku Śródmieście (przygotowania do budowy tego obiektu rozpoczęły się w sierpniu).
Budowa nowego przystanku ma być tożsama ze stworzeniem zintegrowanego węzła, umożliwiającego przesiadanie się z pociągu SKM do tramwaju, m.in. w kierunku Łostowic (przystanki tramwajowe zlokalizowane są na wiadukcie, pod którym powstanie nowy przystanek SKM). Całość inwestycji ma się zakończyć w ciągu 16 miesięcy licząc od 9 sierpnia br., czyli do grudnia 2014 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.