Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji budowy trzech tras rowerowych w Małopolsce. Dwie z nich mają być częścią europejskiej sieci tras rowerowych EuroVelo.
EuroVelo to pomysł Europejskiej Federacji Cyklistów zakładający przecięcie kontynentu siecią długich tras rowerowych, które przekraczałyby granice państw. Tras, zwykle mających po kilka tysięcy kilometrów (najdłuższy Szlak Żelaznej Kurtyny ma 10,4 tys. km), jest czternaście. Pięć z nich przebiega przez Polskę, a dwa przez Małopolskę. Budowa tras jest współfinansowana przez Unię Europejską.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji programowej budowy I etapu trzech tras. Pierwszą jest Wiślana Trasa Rowerowa prowadząca wzdłuż Wisły, łącząca granice województw śląskiego i świętokrzyskiego. Jej długość to ok. 200 km. Druga to małopolski odcinek EuroVelo 4. Na zachód od Krakowa będzie prowadził WTR. Na wschód od miasta m.in. przez Puszczę Niepołomicką i drogą wzdłuż autostrady A4. W całości EV4 ma łączyć francuskie Roscoff na wybrzeżu Atlantyku z Kijowem. Małopolski odcinek będzie miał długość 194 km.
Trzeci element przetargu to 261–kilometrowy fragment trasy EuroVelo 11, który będzie się zaczynał w Leluchowie, na słowackiej granicy i przez Kraków prowadził do Proszowic na granicy z województwem świętokrzyskim. To z kolei część EV11, łączącego Przylądek Północny w Norwegii z Atenami.
Oferty można składać do 6 sierpnia. O wyporze najkorzystniejszej zdecyduje cena.
Więcej o EuroVelo
przeczytasz tutaj.