fot. ReVir23, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org
Ostrowiec Świętokrzyski rozpoczął poszukiwania dostawcy systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Wdrożona zostanie również karta miejska – również w wersji elektronicznej.
Ogłoszony przetarg na zadanie „System dynamicznej informacji pasażerskiej oraz karty miejskiej” dotyczy przede wszystkim wyłonienia wykonawcy, który zaprojektuje. Przetestuje i wdroży w mieście system karty miejskiej, system biletu elektronicznego, system dynamicznej informacji pasażerskiej, system nadzoru ruchu oraz system zarządzania rozkładem jazdy.
Miasto podzieliło zadanie na trzy etapy. W pierwszym zawarto zaprojektowanie systemów współdziałających ze sobą podsystemów dotyczących dynamicznej informacji pasażerskiej, biletu elektronicznego oraz centrum. System, jak podkreśla zamawiający, musi być gotowy stabilnie współpracować z co najmniej 100 pojazdami komunikacji miejskiej.
Wykonawca wyposaży w urządzenia 25 autobusów miejskich. W każdym znajdzie się komputer pokładowy, moduł zapowiedzi głosowych, dwa kasowniki do obsługi biletów tradycyjnych i karty miejskiej oraz po jednym kasowniku z mikropłatnościami i obsługą e-biletu. Pojazdy zyskają po trzy tablice informacyjne na zewnątrz autobusu, oraz po jednej tablicy wewnętrznej w technologii LCD. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się ładowarki USB oraz monitoring.
Wyposażona w urządzenia ma też zostać serwerownia oraz dyspozytornia operatora transportu publicznego. Powstaną dwa punkty doładowań biletu elektronicznego oraz dwa stanowiska personalizacji kart. Dostawa obejmie 5 500 sztuk nośników elektronicznych systemu biletu elektronicznego. Kontrolerzy zostaną wyposażeni w 2 urządzenia do sprawdzania biletów. W etapie pierwszym wdrożony ma zostać także systemu zarządzania rozkładem jazdy i systemu biletu elektronicznego.
W drugim etapie zadania wykonawca ustawi sześć tablic z systemem informacji pasażerskiej – dwustronnych wyświetlaczy LED z prezentacją pięciu najbliższych odjazdów.. Zaproponowano ustawienie urządzeń w lokalizacjach: al. Jana Pawła II przy supermarkecie, Polna, Rynek, Sienkiewicza, Iłżecka i Starokunowska. W tym etapie wdrożony ma zostać także system nadzoru ruchu i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Powstaną kolejne dwa punkty doładowań biletu elektronicznego. Wykonawca dostarczy także 10 tys. nośników biletu elektronicznego oraz jedno urządzenie kontroli biletów.
Ostatni – trzeci – etap zamówienia obejmie wyłączenie wyposażenie w urządzenia pozostałych ośmiu fabrycznie nowych autobusów miejskich z silnikiem elektrycznym.
Na realizację umowy miasto przewidziało niespełna rok. Wybór oferty nastąpi po analizie ceny (60 proc.) oraz okresu gwarancji (40 proc.). Zamówienie realizowane będzie ze współfinansowaniem z Unii europejskiej. Termin składania ofert wyznaczono na 19 października.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.