Poznańskie Inwestycje Miejskie ponawiają przetarg na opracowanie wielobranżowej dokumentacji dla II etapu tramwaju na Naramowice – na odcinku do pętli Wilczak do skrzyżowania Estkowskiego i Małe Garbary. Ostateczny program funkcjonalno-użytkowy powinien być gotowy w III kwartale 2019 r.
Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na opracowanie wielobranżowej koncepcji oraz programu funkcjonalno-użytkowego dla II etapu budowy trasy tramwajowej do Naramowic. Dokument obejmuje odcinek od pętli Wilczak, zlokalizowanej u zbiegu ulic Słowiańska / Szelągowska, do obszaru skrzyżowania ulicy Estkowskiego / Małe Garbary. Dokumentacja ma objąć również przebudowę istniejącego torowiska w ul. Estkowskiego na odcinku ul. Szyperska – Garbary oraz w ul. Małe Garbary i Wolnica do placu Wielkopolskiego oraz zamodelowanie odcinka ul. Garbary w kierunku ul. Domikańskiej, w kontekście możliwości poprowadzenia trasy tramwajowej w kierunku placu Bernandyńskiego.
Przewidziano wspólny pas autobosowo-tramwajowy w ciągu Szelągowskiej. Torowisko ma zostać zaprojektowane do prędkości maksymalnej 50 km/h. Przejście pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Garbary musi uwzględniać maksymalne zbliżenie wszystkich środków transportu (preferowana lokalizacja przystanku pod wiaduktem kolejowym). Torowisko tramwajowe na ul. Garbary, na odcinku od ul. Grochowe Łąki do ul. Małe Garbary, powinno zostać zlokalizowane w sposób minimalizujący możliwość blokowania tramwajów przez ruch samochodowy. Na odcinku Solna – Wolnica – Małe Garbary mają zostać zaprojektowane dwa warianty. Jeden uwzględnia wyjście torowiska tramwajowego w oś ulicy w rejonie pl. Wielkopolskiego (uwzględniając przyszłą trasę tramwajową „Solna”), a drugi wariant – wyjście torowiska w oś ulicy w rejonie Komendy Państwowej Straży Pożarnej (przedłużenie ul. Wronieckiej).
Termin składania ofert mija 21 czerwca. O wyborze zadecydują cena (60%), skrócenie terminu wykonania studium technicznego (20%) oraz doświadczenie członków zespołu projektowego (20%).
Jak informuje PIM, w pierwszej kolejności zostanie wykonana koncepcja tramwajowa, która powinna powstać w ciągu 140 dni. Zostanie ona poddana konsultacjom społecznym. Wstępna dokumentacja będzie musiała być również uzgodniona z PKP PLK w ramach tzw. projektu budowy III toru, tj. w rejonie skrzyżowania się trasy tramwajowej z wiaduktem kolejowym przy stacji Poznań Garbary. Wykonawca powinien przekazać zaopininiowaną koncepcję w terminie do 300 dni od zawarcia umowy. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach powinna zostać przekazana w terminie do 390 dni od zawarcia umowy. Natomiast ostateczny PFU, zgodnie z umową, powinien zostać odebrany w III kwartale 2019 roku. Powyższa dokumentacja pozwoli ogłosić postępowanie na wybór Wykonawcy robót z projektowaniem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.