Partner serwisu
Komunikacja

W Poznaniu zakończyła się era niezmodernizowanych Siemensów Combino

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
21-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
W Poznaniu zakończyła się era niezmodernizowanych Siemensów Combino
fot. MPK Poznań
Ostatni niezmodernizowany Siemens Combino właśnie opuścił Poznań i pojechał na modernizację do firmy Saatz. Tym samym w stolicy Wielkopolski zakończyła się właśnie era niezmodernizowanych tramwajów od Siemensa, które kursują po mieście od 2003 roku.

MPK Poznań posiada w swojej flocie 14 tramwajów Siemens Combino, które przechodzą aktualnie naprawę główną rozpoczętą w 2021 roku. Procesem naprawy zajęła się firma Saatz, która wygrała przetarg na to zadanie. MPK poinformowało właśnie, że z Poznania wyjechał ostatni niezmodernizowany wagon, oznaczony numerem 507.

“Po zakończeniu porannej zmiany na linii 7, tramwaj został przygotowany przez zaplecze techniczne zajezdni do transportu i przewieziony na zajezdnię Franowo. 🛠️ Stamtąd trafi do firmy SAATZ, która przeprowadzi jego modernizację, dostosowując pojazd do pozostałych 10 wagonów kursujących już po Poznaniu” – napisało MPK na swoim facebooku.

Tak jak napisano wyżej, po mieście kursuje już 10 zmodernizowanych pojazdów, a wkrótce dołączy do nich tramwaj o numerze bocznym 513. W modernizacji pozostają obecnie wozy o numerach 511 oraz 512.

Co ważne, pierwszy z serii wagonów Combino użytkowanych przez spółkę zachował swoje oryginalne malowanie, co wyróżnia go na tle pozostałych tramwajów z tej serii. Jest to pojazd o numerze 501, który został także wyposażony w specjalną tapicerkę prezentującą poznańską historię wagonów Combino zapisaną na zdjęciach.

Przypomnijmy, że MPK użytkuje wozy Siemens Combino od 2003 roku. To w pełni niskopodłogowe pojazdy o długości 29,4 m, z wejściem na wysokości ok. 300 mm i 60 miejscami siedzącymi.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań chce mieć więcej autobusów wodorowych

Komunikacja

MPK Poznań chce mieć więcej autobusów wodorowych

Jakub Rösler 29 kwietnia 2024

Jakie "przegubowce" kupuje MPK Poznań?

Komunikacja

Jakie "przegubowce" kupuje MPK Poznań?

Jakub Rösler 29 kwietnia 2024

MPK Poznań kupuje autobusy na prąd i na wodór

Komunikacja

MPK Poznań ma nowy autobus szkoleniowy

Komunikacja

MPK Poznań ma nowy autobus szkoleniowy

Jakub Rösler 25 kwietnia 2024

Drogie oferty na naprawę główną poznańskich Bet

Komunikacja

MPK Poznań wykupuje używane przegubowce od Solarisa

Komunikacja

Zobacz również:

MPK Poznań chce mieć więcej autobusów wodorowych

Komunikacja

MPK Poznań chce mieć więcej autobusów wodorowych

Jakub Rösler 29 kwietnia 2024

Jakie "przegubowce" kupuje MPK Poznań?

Komunikacja

Jakie "przegubowce" kupuje MPK Poznań?

Jakub Rösler 29 kwietnia 2024

MPK Poznań kupuje autobusy na prąd i na wodór

Komunikacja

MPK Poznań ma nowy autobus szkoleniowy

Komunikacja

MPK Poznań ma nowy autobus szkoleniowy

Jakub Rösler 25 kwietnia 2024

Drogie oferty na naprawę główną poznańskich Bet

Komunikacja

MPK Poznań wykupuje używane przegubowce od Solarisa

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5