Ostatni niezmodernizowany Siemens Combino właśnie opuścił Poznań i pojechał na modernizację do firmy Saatz. Tym samym w stolicy Wielkopolski zakończyła się właśnie era niezmodernizowanych tramwajów od Siemensa, które kursują po mieście od 2003 roku.
MPK Poznań posiada w swojej flocie 14 tramwajów Siemens Combino, które
przechodzą aktualnie naprawę główną rozpoczętą w 2021 roku. Procesem naprawy zajęła się firma Saatz, która wygrała przetarg na to zadanie. MPK poinformowało właśnie, że z Poznania wyjechał ostatni niezmodernizowany wagon, oznaczony numerem 507.
“Po zakończeniu porannej zmiany na linii 7, tramwaj został przygotowany przez zaplecze techniczne zajezdni do transportu i przewieziony na zajezdnię Franowo. 🛠️ Stamtąd trafi do firmy SAATZ, która przeprowadzi jego modernizację, dostosowując pojazd do pozostałych 10 wagonów kursujących już po Poznaniu” – napisało MPK na swoim facebooku.
Tak jak napisano wyżej, po mieście kursuje już 10 zmodernizowanych pojazdów, a wkrótce dołączy do nich tramwaj o numerze bocznym 513. W modernizacji pozostają obecnie wozy o numerach 511 oraz 512.
Co ważne, pierwszy z serii wagonów Combino użytkowanych przez spółkę zachował swoje oryginalne malowanie, co wyróżnia go na tle pozostałych tramwajów z tej serii. Jest to pojazd o numerze 501, który został także wyposażony w specjalną tapicerkę prezentującą poznańską historię wagonów Combino zapisaną na zdjęciach.
Przypomnijmy, że MPK użytkuje wozy Siemens Combino od 2003 roku. To w pełni niskopodłogowe pojazdy o długości 29,4 m, z wejściem na wysokości ok. 300 mm i 60 miejscami siedzącymi.