W poniedziałek (13 grudnia) tramwaje ponownie będą kursowały od węzła AWF przez most Królowej Jadwigi do ronda Rataje. Natomiast z uwagi na rozpoczęcie kolejnego etapu modernizacji na Wildzie tramwaje będą kursować wyłącznie przez ulice Wierzbięcice i Górną Wildę, natomiast trasa tramwajowa na ul. 28 Czerwca 1956 r. (od rynku Wildeckiego do ul. Hetmańskiej) zostanie wyłączona z ruchu tramwajowego.
Mimo trudnych warunków pogodowych modernizacja ronda Rataje i ulicy Krzywoustego (na odcinku od Warty do ronda) przebiega bez zakłóceń. Dzięki dokładaniu wszelkich starań przez firmy realizujące prace oraz sprawnym podłączeniu sieci trakcyjnej w miniony weekend, od 13 grudnia tramwaje znów pojadą od węzła AWF przez most Królowej Jadwigi w kierunku do ronda Rataje. Warto podkreślić, że na tym odcinku wciąż są prowadzone prace, dlatego ze względów technicznych oraz z uwagi na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa mogą tu kursować tramwaje tylko dwóch linii. Nie będzie także możliwości zatrzymania się na przystankach Serafitek i Rondo Rataje na ulicy Krzywoustego, które znajdują się w budowie.
Mimo niedogodności wynikających z tymczasowego braku powyższych przystanków, powrót tramwajów na trasę przez most Królowej Jadwigi do ronda Rataje zapewni pasażerom dużo lepsze połączenie centrum z Ratajami niż obecnie.
Od 13 grudnia na trasę przez most Królowej Jadwigi wrócą tramwaje linii numer 6 i 12. "Szóstka" będzie kursować z Junikowa m.in. przez ulicę i most Królowej Jadwigi oraz rondo Rataje i ulicę Jana Pawła II na Miłostowo. Natomiast "dwunastka" także pojedzie przez ulicę i most Królowej Jadwigi do ronda Rataje i dalej przez Zamenhofa oraz Starołęcką do pętli Starołęka/PKM. Obie linie, po odjeździe z przystanku AWF, zatrzymają się na przystankach Rondo Rataje po zjeździe z ronda - na ul. Jana Pawła II lub Zamenhofa.
Na swoją stałą trasę wróci także autobus linii nr 190 z Os. Sobieskiego do AWF.
Linia nr 190
OS. SOBIESKIEGO - Jaroczyńskiego - Wojciechowskiego - Piątkowska - Słowiańska - Szelągowska - Garbary - AWF
Zamknięcie wildeckiego odcinka trasy tramwajowej na ulicy 28 Czerwca 1956 r.Także 13 grudnia rozpoczną się prace w ramach kolejnego etapu modernizacji torowisk w ciągu ulic Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. Tym razem przebudowywany będzie odcinek ul. 28 Czerwca 1956 r. od skrzyżowania z ulicami Wierzbięcice i Górna Wilda do skrzyżowania z ulicami Kilińskiego i Krzyżową.
Prace spowodują konieczność zamknięcia trasy tramwajowej na ul. 28 Czerwca 1956 r. od (od rynku Wildeckiego do ul. Hetmańskiej). Wymusi to zmiany na linii tramwajowych numer 2, 9 i 10, które tradycyjnie obsługują Wildę. "Dwójka" zostanie zawieszona (na Ogrodach i Jeżycach zastąpi ją linia nr 3, a na Dębcu linie nr 11 i 39), natomiast "dziewiątka" będzie kursować wyłącznie ulicami Wierzbięcice i Górna Wilda, a "dziesiątka" z Dębca PKM pojedzie zmienioną trasą.
W celu wzmocnienia obsługi komunikacyjnej w rejonie Wierzbięcic i Górnej Wildy linia nr 18 zostanie skierowana na Wildę: tramwaje będą dojeżdżać do przystanku Rynek Wildecki na ul. Górna Wilda. Pasażerów z Wildy zachęcamy do korzystania (w miarę możliwości) także z linii autobusowej nr 171, której trasa przebiega m.in. ulicami: Rolną, 28 Czerwca 1956 r., Roboczą i Przemysłową.
Natomiast w celu wzmocnienia obsługi na Dębcu oraz na Grunwaldzie zostanie uruchomiona dodatkowa linia nr 39, na której tramwaje będą kursować z Dębca PKM przez ulice: 28 Czerwca 1956r., Hetmańską, Głogowską i Roosevelta na Junikowo.