PKP SA rozpisały przetarg na rozbiórkę i budowę nowego dworca kolejowego Pruszcz Gdański, leżącego przy linii kolejowej nr 9 z Warszawy do Gdańska wraz z zagospodarowaniem otoczenia. Prace potrwają 19,5 miesiąca.
Obecny piętrowy dworzec powstał w 1994 r. i – jak ocenia projektant – jest częściowo zdegradowany i znajduje się w złym stanie technicznym. Inwestycja ma na celu „usprawnienie ruchu i przepływu podróżnych przez budynek oraz do-stosowanie powierzchni do obecnego zapotrzebowania oraz nowych funkcji”, a także dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Powierzchnia zabudowy zmniejszy się z 463 m2 do 295,7 m2, a użytkowa – ze 1045,7 m2 do 231,6 m2. Nowy obiekt będzie parterowy, o wysokości 6,8 m. Zaplanowano hol główny z poczekalnią, kasy biletowe, toalety, lokal usługowy oraz przejście do tunelu na perony. Wykorzystane zostaną współczesne i tradycyjne materiały – cegła, szkło i aluminium. Zaprojektowano indywidualny detal elewacji z cegieł. Za projekt odpowiada firma Meritum Projekt.
Termin składania ofert mija 26 stycznia. Jedyne kryterium wyboru to cena. Szacowana wartość zamówienia to 6,928 mln zł netto. Na realizację przeznaczono 588 dni, czyli ok. 19,5 miesiąca. W czasie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.
mat. PKP SA
mat. PKP SA