W porównaniu do lat poprzednich ten rok w Warszawskiej Kolei Dojazdowej upłynie spokojnie. Nie są planowane żadne istotne prace, które skutkowałyby zmianami w ruchu. Spółka będzie się za to przygotowywać do innych większych przedsięwzięć, które mają być realizowane w kolejnych latach: dobudowy drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego oraz przebudowy Warszawy Zachodniej.
Jak informuje WKD, w tym roku nie są planowane jakiekolwiek remonty infrastruktury torowej na szlakach, po których odbywa się regularny ruch pasażerki. Kontynuowane mają być prace związane z modernizacją wewnątrzzakładowej drogi torowej. W ograniczonym zakresie przewidziano inwestycje w infrastrukturę przystankową. – W 2019 roku będziemy realizować przebudowę peronów w obrębie przystanku osobowego „Reguły”, która według pierwotnych założeń miała się rozpocząć w ubiegłym roku. Przebudowa zakłada przeniesienie peronu dla kierunku z Warszawy w nową lokalizację przed przejazdem kolejowym w ciągu ul. Regulskiej. Peron dla kierunku do Warszawy zostanie podwyższony do standardu obowiązującego na linii WKD – informuje Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.
Przewidziano również działania związane z poprawą bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych w obrębie stacji Podkowa Leśna i Komorów. WKD nie podaje na razie jakie rozwiązania mogłyby zostać zastosowane. – Wszelkie prace o charakterze inwestycyjnym będą poprzedzone staranną analizą dotyczącą zakresu wykonalności przy uwzględnieniu obowiązujących uwarunkowań formalno-prawnych, jak również możliwości zastosowania dostępnych rozwiązań technicznych – wskazuje Kulesza.
Spółka będzie przygotowywać się też do większych działań inwestycyjnych w kolejnych latach. – W ciągu I kwartału bieżącego roku zamierzamy ogłosić postępowanie przetargowe na zaprojektowanie budowy drugiego toru pomiędzy Podkową Leśną i Grodziskiem Mazowieckim. Dokumentacja projektowa wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i zezwoleniami powinna zostać opracowana w latach 2019–2020, aby na jej podstawie niezwłocznie przystąpić do procesu budowlanego – wyjaśnia Krzysztof Kulesza. Jak przypomina, spółka oczekuje na ocenę złożonego wniosku o dofinansowanie unijne z obecnej perspektywy unijnej. – Będziemy też kontynuować przygotowania do planowanej przez spółkę PKP PLK SA przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, której rozpoczęcie inwestor zakłada na przełomie 2019 i 2020 roku – dodaje Kulesza.
W tym roku nie przewidziano też żadnych prac związanych z modernizacją bądź naprawami taboru. Na początku zeszłego roku zakończyły się naprawy P4 pojazdów EN97 (typ 33WE). – Następne tego typu naprawy rozpoczną się w ciągu kolejnych 2 lat. Modernizacje istniejącego lub zakupy nowego taboru w bieżącym roku nie są przewidziane – informuje rzecznik spółki WKD.
Pod koniec 2018 r., w ramach cyklicznej zmiany rozkładu, wprowadzono też dodatkowe kursy. Było to możliwe dzięki zwiększeniu wykorzystania taboru (do 13 sztuk pojazdów w ruchu) i zatrudnieniu nowych maszynistów. – Wszelkie modyfikacje obowiązującego rozkładu jazdy w ciągu bieżącego roku, umożliwiające dalszy wzrost liczby połączeń będą rozpatrywane na podstawie prowadzonego na bieżąco monitorowania zapełnienia składów – mówi Krzysztof Kulesza.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.