W Ustce zostanie zbudowany dworzec autobusowy i węzeł przesiadkowy. Zmodernizowany zostanie też istniejący budynek kolejowy. Inwestycja będzie możliwa dzięki dofinansowaniu unijnemu.
Umowę na dofinansowanie budowy węzła integracyjnego w Ustce podpisali 11 lipca 2018 r. marszałkowie Mieczysław Struk i Wiesław Byczkowski oraz burmistrz Ustki Jacek Graczyk.
Do Ustki przyjeżdża coraz więcej turystów nie tylko z Polski, ale i z zagranicy. – Dlatego przebudowa dworca to dla nas ważny projekt. Chcemy, aby stał się on wizytówką miasta i regionu – powiedział Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. Przy istniejącym budynku dworcowym powstanie pętla autobusowa oraz zadaszone perony. Sam kolejowy budynek zostanie zmodernizowany. Zamontowany zostanie również system informacji pasażerskiej.
Kierowcy zyskają aż 241 miejsc parkingowych, na których będzie można zostawić samochód i w dalszą podróż udać się komunikacją publiczną. – Z nowej infrastruktury korzystać będą nie tylko turyści, ale przede wszystkim mieszkańcy Ustki oraz Słupska. Nasze dwa miasta silnie współpracują, a węzeł jeszcze bardziej ułatwi podróżowanie – zaznaczył Jacek Graczyk, burmistrz Ustki. Powstanie również postój taksówek. Będą też udogodnienia dla rowerzystów. Do dworca doprowadzą drogi rowerowe. Wiaty przy dworcu pomieszczą nawet 70 rowerów. Zagospodarowany zostanie również teren wokół, wraz z przebudową ulicy Portowej, z przebiciem do Bulwaru Portowego.
Cały projekt budowy węzła integracyjnego w Ustce ma wartość ponad 23 mln zł. – Ten projekt nie byłby możliwy, gdyby nie zaangażowanie i determinacja mieszkańców. Dzięki temu udało się włączyć projekt do unijnego dofinansowania – dodał marszałek Struk. Dofinansowanie wyniesie prawie 19 mln zł, czyli 85 proc. całej wartości inwestycji. Środki unijne pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej infrastruktury pod koniec 2020 r. Warto nadmienić też, że linia kolejowa z Miastka przez Słupska do Ustki jest obecnie rewitalizowana. Na nadmorskim odcinku, aby umożliwić letnikom dojazd nad Bałtyk, prace zostały wstrzymane. Robotnicy wrócą na plac budowy we wrześniu. Za ponad 203 mln zł pochodzących z RPO WP 2014-2020 remontowane są perony oraz kładziona jest nowa nawierzchnia. Dzięki temu pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością nawet 100 km/h. Budowane są też dwa nowe przystanki.
Do nowego węzła w Ustce będzie można dojechać również komunikacją miejską. W lipcu 2018 r. w ramach pilotażu uruchomiono dwie linie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.