W stolicy przybywa nowych tramwajów Hyundai Rotem. Do Tramwajów Warszawskich dotarło już 46 nowych tramwajów, z czego pasażerów wozić może 30 pojazdów.
Umowa zawarta w czerwcu 2019 r. obejmuje 123 tramwaje z opcją na kolejne 90 pojazdów. Zamówienie podstawowe dotyczy 85 tramwajów dwukierunkowych i 18 tramwajów jednokierunkowych o długości ok. 33 m, a także 20 krótszych, jednokierunkowych pojazdów o długości do 24 m.
Jak poinformowały nas Tramwaje Warszawskie, w stolicy znajduje się 46 tramwajów, w tym 42 w wersji dwukierunkowej 140N, trzy w wersji jednokierunkowej 141N oraz jeden krótki 142N. Z tego pasażerów wozić może 30 tramwajów (29x 140N i 1x 141N). Pozostałe są na etapie przygotowania do odbioru albo wstępnego odbioru technicznego. – Niebawem test niezawodności rozpocznie krótki Hyundai – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
W drodze do Warszawy znajduje się 18 kolejnych tramwajów – w tym 10 serii 140N i osiem serii 141N. Z Korei Płd. do Europy pojazdy są transportowane statkiem.
Obecnie, wg wyliczeń spółki, udział tramwajów z niską podłogą wynosi ok. 65%. Po zrealizowaniu pełnego zamówienia wzrośnie w przyszłym roku do 75%.
W umowie przewidziano też opcję na dostawy kolejnych 90 pojazdów. Jak
pisaliśmy, Tramwaje Warszawskie z niej nie skorzystają. – Nie widzę możliwości, by wykonawca był zainteresowany dodatkowym zleceniem po cenie ofertowej, taką informację nam przekazano. Z drugiej strony znana jest sytuacja finansowa miasta, nasze inwestycje są zapięte „pod korek” – mówił nam Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.