Partnerzy serwisu:
Mobilność

W Warszawie rusza taksówkowy ridesharing

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
W Warszawie rusza taksówkowy ridesharing
fot. MyTaxi
Mytaxi uruchamia w Warszawie nową usługę – pierwszą taką w Europie – polegającą na dzieleniu przejazdów taksówką z innym pasażerem. Usługa mytaximatch ma być tańsza dla użytkowników i korzystniejsza dla kierowców, którzy dzięki temu będą realizowali dłuższe kursy. A mytaxi chce dzięki temu wyprzedzić konkurencję, bo podobną usługę od wielu miesięcy zapowiada w Polsce Uber.

Mechanizm będzie prosty. W aplikacji trzeba będzie zaznaczyć, czy decydujemy się na zamówienie normalnego kursu, czy kursu mytaximatch. W tym drugim przypadku aplikacja pokaże nam trasę z zaznaczonym startem naszym, miejscem, gdzie wsiądzie współpasażer, a także dwoma miejscami wysiadki. Współpasażer może trafić do „naszej” taksówki zarówno podczas zamawiania, jak i już podczas kursu, jeśli to po drodze.

Między współpasażerów po równo zostanie podzielona cena za odcinek, który przejadą wspólnie, a koszt opłaty startowej zostanie podzielony proporcjonalnie do długości trasy, którą każdy z nich przejedzie. Jeśli zdarzy się, że współpasażer się nie znajdzie, użytkownik i tak dostanie 25–procentowy rabat.

Oferta dla młodych

– Zbadaliśmy kto w Warszawie korzysta z naszych taksówek i okazuje się, że najrzadziej robią to ludzie młodzi – tłumaczy Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce. – Pytaliśmy też tych, którzy nie korzystają z taksówek, dlaczego tego nie robią. Co prawda cena taksówki nie jest problemem, znacznie częściej ludzie z niej nie korzystają, bo mają własne auto, albo wolą transport publiczny. Ale wśród młodych ludzi cena była jednak znacznie częściej wskazywanym powodem, niż w innych grupach wiekowych – dodaje.


fot. mytaxi

Z badań, które dla mytaxi zrealizowała GFK, wyszło również, że w Warszawie przynajmniej raz na kwartał z taksówki korzysta prawie 350 tys. osób, że wiele tras jakimi poruszają się warszawiacy jest podobna, a także że użytkownicy w wieku 22–29 lat, czyli ci, którzy mają być odbiorcami nowej usługi, aż 2/3 zamawia ją przez aplikację.

Ma być tanio

Usługa startuje w Warszawie, choć nie w całej. Kurs musi się rozpocząć w określonej strefie, w której nie ma najbardziej peryferyjnych dzielnic i zdecydowanej większości prawobrzeżnej części miasta. Będzie za to dostępna przez cały tydzień. Urban widzi zastosowanie dla niej, np. dla tych, którzy w piątek jadą na imprezę i dzięki temu mogą podzielić koszty. Ponieważ główną zachętą dla nowych użytkowników ma być właśnie niska cena, usługę będą świadczyli tylko ci taksówkarze, których stawka nie przekracza 2 zł/h. To 80 proc. z ok. 1,5 tys. kierowców, którzy w Warszawie współpracują z tą aplikacją. W sumie liczbę taksówek w stolicy Polski szacuje się na ok. 11 tys.

Rzecz jasna zamawiając taksówkę w opcji „match”, każdy zobaczy zdjęcie i imię swojego przyszłego współpasażera. A co jeśli okaże się, że do taksówki chce się nam władować nielubiany znajomy, albo ktoś kto przesadził z alkoholem? W tym pierwszym przypadku – takie jest nasze ryzyko. W tym drugim, nie ma problemu. – Zdajemy sobie sprawę, że mogą zdarzyć się różne sytuacje. Jeśli okaże się, że pasażer nie nadaje się do wiezienia taksówką, to kierowca może po prostu odmówić zabrania go – tłumaczy szef mytaxi.

Usługa ma być rozwijana. Urban przyznaje, że oczywistym miejscem, gdzie mogłaby zostać uruchomiona w dalszej kolejności jest Trójmiasto. Ale na razie Warszawa będzie miejscem w pewnym sensie testowym, które pozwoli ulepszyć aplikację i dostosować algorytm, określający z kim i jaką trasą pojadą użytkownicy. Docelowo firma chce, by 10–30 proc. kursów było realizowane właśnie w ten sposób. Mytaxi wyprzedza konkurencję, bo Uber już od dłuższego czasu sugeruje uruchomienie usługi UberPool, która na razie jednak dostępna jest poza granicami Polski, np. w USA.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rząd przyjął projekt „ustawy uberowej”. Jazda tylko z licencją

Prawo & Finanse

Sosnowiec. Miasto chce płacić za taksówki, a nie za tramwaje

Komunikacja

Singapur. Transport publiczny łączy się z Uberem

Komunikacja

Bruksela. Taksówkarze nielegalnie konkurowali z autobusami

Komunikacja

Uber nie taki straszny, jak go taksówkarze malują?

Mobilność

Zobacz również:

Rząd przyjął projekt „ustawy uberowej”. Jazda tylko z licencją

Prawo & Finanse

Sosnowiec. Miasto chce płacić za taksówki, a nie za tramwaje

Komunikacja

Singapur. Transport publiczny łączy się z Uberem

Komunikacja

Bruksela. Taksówkarze nielegalnie konkurowali z autobusami

Komunikacja

Uber nie taki straszny, jak go taksówkarze malują?

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5