Wałbrzych szuka operatora, który obsłuży komunikację miejską w ciągu kilku najbliższych miesięcy, po których ma zacząć obowiązywać nowa, wieloletnia umowa na przewozy w mieście.
Wałbrzych właśnie rozpisał “pomostowy” przetarg na obsługę komunikacji miejskiej przez okres 6 miesięcy, poczynając od 5 maja bieżącego roku. Zgodnie z deklaracjami zamawiającego miesięczny zakres pracy przewozowej ma wynieść około 394 tysięcy wozokilometrów. W skali pół roku autobusy mają pokonać łącznie niecałe 2,359 mln wozokilometrów. Przypomnijmy, że samorząd prowadzi też drugi, znacznie większy przetarg na przewozy przez okres ośmiu lat. Więcej
piszemy o nim tutaj.Miasto zastrzegło sobie również możliwość skorzystania z prawa opcji, w ramach którego świadczenie usług może zostać przedłużone do maksymalnie 31 stycznia przyszłego roku. W takim wypadku praca przewozowa (od 5 listopada do 31 stycznia 2025) miałaby wynieść około 1,19 mln wozokilometrów. Do realizacji zamówienia niezbędnych będzie 57 autobusów, z czego 20 pojazdów to autobusy należące do samorządu, który przekaże je operatorowi bezpłatnie. Wykonawca będzie musiał więc dysponować 37 własnymi autobusami, w tym 9 przegubowcami, 26 klasy maxi oraz dwoma klasy midi. Przegubowce mogą być autobusami gazowymi bądź też napędzanymi silnikami Diesla. Pozostałe autobusy muszą być zasilane Olejem Napędowym.
Średni wiek taboru nie może przekroczyć 13 lat a autobusy nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż w 2008 roku. Najmniejsze z wymaganych autobusów mają mieścić co najmniej 60 pasażerów, z czego minimum 18 na miejscach siedzących. 12-metrowe autobusy mają zabierać na pokład co najmniej 90 osób, z czego minimum 28 na miejscach siedzących. Przegubowce mają mieścić 150 lub 136 pasażerów (odpowiednio zasilanie ON lub CNG) oraz co najmniej 34 osoby na miejscach siedzących. Wszystkie autobusy mają spełniać normę emisji Euro IV.
Autobusy będą w pełni niskopodłogowe. Chłodzenie zapewnią okna uchylne, wywietrzniki dachowe oraz wentylatory dwukierunkowe. Pojazdy mają być też wyposażone w system informacji pasażerskiej oraz monitoring wizyjny.
W przetargu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu pięciu ostatnich lat wykonali co najmniej jedną usługę przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym (jako operator na podstawie umowy z organizatorem) o wartości minimum 12 mln złotych brutto.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje wyłącznie cena brutto.