ZDKiUM z Wałbrzycha otworzył oferty w ponowionym przetargu na dostawę 20 autobusów elektrycznych zasilanych wodorem. Zamówienie zawiera opcję w postaci możliwości rozszerzenia zamówienia o kolejne 25 pojazdów.
Wałbrzych chce nabyć 20 nowych autobusów dwuosiowych, o długości co najmniej 11,8 m, lecz zamówienie może zostać rozszerzone o kolejne pojazdy w ramach prawa opcji (maksymalnie 5 autobusów). Pojazdy mają mieścić minimum 85 pasażerów, z czego minimum 25 na miejscach siedzących. 8 siedzeń ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Układ napędowy ma mieć moc co najmniej 150 kW. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (9 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy z bardzo zbliżonymi ofertami. Solaris wycenił jeden pojazd na 3.250.000 zł netto, zakres podstawowy (20 autobusów) na 65 mln zł netto, a całe zamówienie (45 pojazdów) na 179,888 mln zł brutto. ARP E-Vehicles proponuje 3.249.900 zł netto za jeden pojazd, 64,998 mln zł netto za zamówienie podstawowe i 179,882 mln zł za całość. Pak-PCE z Nesobusem proponuje 3.245.000 zł netto za jeden autobus, 64,900 mln zł netto za zamówienie podstawowe i 179,611 mln zł za całość. Budżet określony przez Wałbrzych wynosi 79,950 mln zł.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena oferty (60%), a także właściwości techniczno-eksploatacyjne (35%) i gwarancja na elektryczny układ napędowy (5%. Na właściwości techniczno-eksploatacyjne składają się podatność obsługowa poszycia bocznego zewnętrznego, podział szyby przedniej, 3-segmentowy zderzak przedni, zużycie wodoru na 100 kilometrów przebiegu, aplikacja.
Termin wykonania zamówienia podstawowego to 31 lipca 2025 roku, w tym pierwsza transza pojazdów, obejmujących 14 autobusów, ma zostać dostarczona do 30 września 2024 roku, natomiast pozostałe 6 egzemplarzy do końca lipca 2025 roku. Jeśli Wałbrzych uruchomi opcję, to pojazdy z tej części zamówienia mają zostać dostarczone do końca 2025 roku.