GDDKiA w Warszawie otworzyła oferty w przetargu na budowę zadania A Południowej Obwodnicy Warszawy. Do zamawiającego wpłynęło 10 ofert o wartości od 1,2 mld zł do 2,4 mld zł.
Najniższa oferta należy do firmy Astaldi i ma wartość 1,222 mld zł, z kolei najdrożej prace wyceniło konsorcjum Strabag i Budimex Budownictwo – przeszło 2,43 mld zł. Kosztorys inwestora na to zadanie wynosił 1,614 mld zł, co pokazuje ogromną rozbieżność cenową złożonych ofert.
Poza ofertą konsorcjum ze Strabagiem w roli lidera, budżet zamawiającego przekroczyło pięciu wykonawców. Oferta najniższa stanowi 76% wartości budżetu GDDKiA, natomiast najdroższa przekracza go o około 50%. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej GDDKiA będzie brała pod uwagę cenę (90%) i okres gwarancji (10%).
Pierwszy odcinek POW, którego dotyczyło wspomniane otwarcie ofert, będzie miał około 4,6 km długości i zakłada budowę drogi od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem. Trasa w miejscu,
w którym będzie przechodziła pod linia metra, znajdzie się 20 m poniżej poziomu ulicy. Kolejny, około 6,45-kilometrowy, połączy węzeł Przyczółkowa z węzłem Wał Miedzeszyński. Ostatni odcinek o długości około 7,45 km dotrze do węzła Lubelska i zakłada budowę estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Oferty na dwa pozostałe odcinki również otwarto w styczniu.
W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska przewidziana jest m.in. budowa drogi ekspresowej o długości 18,5 km, posiadającej dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, węzłów Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński.