Ten rok, pod względem inwestycji i remontów infrastrukturalnych, zapowiada się w Warszawie dosyć pracowicie. Wymieniona zostanie nawierzchnia blisko 30 ulic, pojawią się też nowe sygnalizacje. Zaplanowano remont 31 chodników i 19 dróg rowerowych. Tramwaje Warszawskie przewidują w tym roku dwie większe inwestycje.
Lista pozycji i zadań remontowych w stolicy liczy 1895 pozycji. – Najpoważniejszym zadaniem pozostaje rozbudowa metra. W tym roku chcemy rozpocząć wielokrotnie sygnalizowane prace związane z pl. Pięciu Rogów – mówił Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy. Odniósł się też do opóźnionej przebudowy ul. Marynarskiej. – Prace nabierają tempa. Mam nadzieję, że przed wakacjami pojedziemy ulicą w pełnym przekroju – wskazał Soszyński.
– Nastąpił wyraźny wzrost inwestycji, co wiąże się z wydatkowaniem środków unijnych. W sumie ponad 390 zadań wymaga koordynacji. Czeka nas trudny rok, ale te inwestycje są potrzebne – podkreślał Jerzy Stępniak, dyrektor Biura Koordynacji Remontów i Inwestycji w Pasie Drogowym.
Rozpoczęła się budowa metra na Bródnie, a wiosną mają ruszyć prace w pasie drogowym na Bemowie. Tramwaje Warszawskie planują w tym roku zaś
modernizację torowiska na Grochowskiej między Wiatraczną a al. Zieleniecką oraz r
ozpoczęcie budowy torowiska tramwajowego wzdłuż Światowida do krańca na Winnicy.
Na inwestycje Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w 2019 r. radni przeznaczyli ok. 240 mln zł. W planach jest zakończenie prac przy ciągu ulic Marsa i Żołnierskiej w Rembertowie, Łodygowej na Targówku, Głębockiej na Białołęce i Marynarskiej na Służewcu. Obecnie trwa przebudowa dwóch ulic w Wawrze – Traktu Lubelskiego od Zwoleńskiej do Borowieckiej (23,6 mln zł) i Wału Miedzeszyńskiego od Traktu Lubelskiego do budowanej obwodnicy (19,5 mln zł). W tym roku rozpocznie się także przebudowa newralgicznego skrzyżowania ulic Grójeckiej, Harfowej i Racławickiej oraz budowa wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej nad torami kolejowymi.
Zarząd Dróg Miejskich, oprócz wspomnianego pl. Pięciu Rogów i poprawy dostępności pl. Na Rozdrożu (windy, brakujące przejście przy wlocie ul. Koszykowej), planuje wymianę nawierzchni 27 ulic. Zaplanowano też remont 31 chodników, 19 dróg rowerowych, choć nie na wszystko są zabezpieczone w tej chwili środki. Przewidziano modernizację 10 sygnalizacji oraz budowę 14 nowych – w tym w ciągu al. KEN (sześć przejść dla pieszych), na Kijowskiej przy Dw. Wschodnim (trzy przejścia) czy al. Krakowska/ Lipowczana. Wymienione zostanie oświetlenie w ciągu ośmiu ulic, doświetlonych zostanie też 400 przejść dla pieszych. Co ciekawe, w ramach przebudowy oświetlenia na Kruczkowskiego, przewidziano również budowę ładowarki dla samochodów elektrycznych.