ZTM Warszawa rozstrzygnął przetarg na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem 50 autobusów – 25 pojazdów 9-metrowych i 25 pojazdów 12-metrowych. Pierwszą część wygrała Arriva, a drugą – Michalczewski. Autobusy mają szansę wyjechać na ulice Warszawy jeszcze w tym roku.
Przedmiotem przetargu jest obsługa komunikacyjna z wykorzystaniem 50 autobusów. Postępowanie jest podzielone na dwie części i obejmuje pojazdy 9-metrowe oraz 12-metrowe. Co ciekawe, przy dłuższych wozach ZTM premiował zaoferowanie napędu gazowego (czemu taki, a nie inny napęd pisaliśmy
tutaj). Jak zwykle, ZTM postawił przed przewoźnikami
wysokie wymagania.
Nowi przewoźnicy ruszą na warszawskie ulice w ciągu 25 tygodni od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1 września 2018 r. Umowy będą obowiązywały do końca 2026 r. Rocznie nowe autobusy będą wykonywały łącznie ok. 4 mln wozokilometrów. W obu częściach
wystartowały cztery podmioty – Michalczewski, Arriva, Mobilis i Europa Express City.
Część I postępowania, obejmującą wozy 9-metrowe, wygrał przewoźnik Arriva Bus Transport Polska. Przewoźnik zaoferował 34 autobusy z serii Otokar Vectio C i stawkę 6,76 zł brutto za wozokilometr. Choć Michalczewski złożył tańszą ofertę, Arriva wygrała liczbą miejsc usytuowanych bezpośrednio na poziomie podłogi. Przewoźnik pokonał też Mobilisa, a Europa Express City została wykluczona z postępowania.
Drugą część postępowania, zakładającą dostawy pojazdów 12-metrowych, wygrał Michaczewski. Firma zaoferowała 28 pojazdów z serii MAN Lion’s City A21 CNG lub Scania M323 Citywide LF 12,0 CNG przy stawce za wozokilometr wynoszącej 7,16 zł brutto. Przewoźnik pokonał droższe firmy Mobilis, Arriva i Europa Express City.