Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na aktualizację projektów sygnalizacji świetlnej z uwzględnieniem bezwarunkowego priorytetu dla tramwajów na trasie pomiędzy Młocinami a przyszłą pętlą przy Mehoffera. Dzięki jego wprowadzeniu prędkość komunikacyjna tramwajów ma wynieść co najmniej 25 km/h.
Oferenci mają wykonać aktualizację dokumentacji dla skrzyżowań na Tarchominie (Światowida / Mehoffera, Światowida / Erazma z Zakroczymia, Światowida / Ćmielowska, Światowida / Myśliborska, Światowida / Projektowana) oraz na Bielanach (Zgrupowania AK "Kampinos" / Encyklopedyczna i w obrębie węzła komunikacyjnego Młociny) i uzyskać wszelkie niezbędne opinie od innych instytucji, a także zatwierdzenie przez Inżyniera Ruchu. Dokumentacja wprowadzająca aktywny priorytet dla Bielan powinna zostać wykonana w ciągu czterech miesięcy od zawarcia umowy, natomiast dla Tarchomina - w ciągu 8 miesięcy. Przetarg przewiduje też kalibrację systemów sygnalizacji po przekazaniu przez Tramwaje Warszawskie wyników pomiarów prędkości komunikacyjnych i strat czasu tramwajów.
Priorytety mają być bezwarunkowe - każdy tramwaj traktowany jest jako pojazd priorytetowy, bez konieczności analizowania jego rozkładu jazdy (i występujących odchyleń). Celem zmian jest m.in. redukcja czasu traconego przez pasażerów z powodu sygnalizacji świetlnej, zmniejszenie zużycia energii w związku z zatrzymaniem i rozruchem tramwaju, a także uzyskanie prędkości komunikacyjnej tramwajów co najmniej 25 km/h w godzinach szczytu i 28 km/h poza szczytem i w dni wolne.
Przetarg obejmuje słynne skrzyżowanie przy zajezdni Żoliborz z rekordową liczbą 64 sygnalizatorów. Dotychczasowe dwie próby uruchomienia świateł skończyły się paraliżem pracy zajezdni tramwajowej. Na razie są one bezużyteczne, bo urzędnicy wciąż nie mają pomysłu jak je sprawnie uruchomić. Niestety z przetargu wyłączone jest funkcjonujące już skrzyżowanie Trasy Mostu Północnego z Myśliborską. Tramwaje czekają tam na światło nawet półtorej minuty.