Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Bliżej czterech przejść w rejonie Ronda Dmowskiego. Są pieniądze

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
18-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Bliżej czterech przejść w rejonie Ronda Dmowskiego. Są pieniądze
fot. MJ
Warszawscy radni zagwarantowali w budżecie ponad 14,7 mln zł na prace w rejonie rondzie Dmowskiego. Oznacza to, że ZDM będzie mógł ogłosić przetarg na prace w terenie bezpośrednio po ukończeniu projektu wykonawczego.

Nowe przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe, sygnalizacja i wydłużone przystanki tramwajowe powinny być gotowe w tym roku. – Dziękuję radnym za zapewnienie finansowania dla tego projektu. Przejścia dla pieszych wokół ronda Dmowskiego to jeden z elementów zapowiadanego przez nas Nowego Centrum Warszawy. Chcemy, aby prace zakończyły się jeszcze w tym roku, dzięki czemu mieszkańców czeka jakościowa zmiana na lepsze – osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy, opiekunowie z maluchami w wózkach będą mogli wygodnie i bezpiecznie przedostać się na drugą stronę jezdni, a pasażerowie nie będą już musieli schodzić do podziemi, by wydostać się z przystanku tramwajowego. Rondo Dmowskiego stanie się miejscem dostępnym – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy.

Zmiany w centrum Warszawy to jeden z elementów zapowiadanego przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego Nowego Centrum Warszawy. Istniejące przejście podziemne nie zniknie, bo mieszczą się w nim liczne sklepy i punkty usługowe, prowadzi też do wejścia do stacji metra Centrum. Ale wszyscy, którzy poruszają się w innym kierunku, zyskają możliwość przejścia w poziomie terenu.

W ramach zmian wokół ronda zostaną wytyczone cztery przejścia dla pieszych o szerokości ok. 8 metrów z azylami między jezdniami:
  • przez ul. Marszałkowską po północnej stronie, przy ul. Widok. Zaplanowany jest tu także przejazd rowerowy i odcinek drogi rowerowej do ul. Widok (z kontraruchem rowerowym), a z drugiej strony rowerowe połączenie do ul. Poznańskiej.
  • przez Aleje Jerozolimskie po zachodniej stronie, na wysokości ul. Poznańskiej. Tu także powstanie przejazd rowerowy prowadzący w ul. Poznańską (z kontraruchem rowerowym);
  • przez ul. Marszałkowską po południowej stronie, na wysokości ul. Nowogrodzkiej, z kolejnym przejazdem rowerowym wzdłuż ul. Nowogrodzkiej (z kontraruchem rowerowym);
  • przez Aleje Jerozolimskie po wschodniej stronie, na wysokości ul. Parkingowej.



Przejazdy połączą osobne dziś odcinki trasy rowerowej wzdłuż ul. Marszałkowskiej. Na północ od ronda rozpoczyna się właśnie wytyczanie brakującego odcinka aż do ul. Świętokrzyskiej. Z kolei w układzie wschód-zachód przebudowa skrzyżowania Marszałkowskiej z Nowogrodzką pozwoli na przejazd rowerem w każdym kierunku. W ten sposób ul. Nowogrodzka stanie się dla rowerzystów wygodną alternatywą dla Al. Jerozolimskich.

Wszystkie przejścia dla pieszych poprowadzą na przedłużone przystanki tramwajowe, które będą miały po ok. 66 m, czyli tyle, ile potrzebują dwa tramwaje. Wejście na nie ułatwią pasażerom łagodne rampy. Przy przejściach będzie sygnalizacja świetlna podłączona do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, a czas „zielonego” będzie na tyle długi, aby piesi mogli przejść przez obydwie jezdnie bez zatrzymywania się. Nowe sygnalizacje nie pogorszą ruchu tramwajów, bo utrzymany zostanie priorytet dla nich.

Pozostałe zmiany dotyczą m.in. niewielkiej korekty pasów ruchu wokół ronda, przesunięcia przystanków autobusowych w Al. Jerozolimskich bliżej ronda czy postawienia kilkudziesięciu stojaków rowerowych.

Zmiany wokół ronda Dmowskiego nie są zwykłym wytyczeniem przejść dla pieszych. To tak naprawdę duża i skomplikowana przebudowa tego miejsca, która rozwiąże szereg problemów, jakie mieli warszawiacy w centrum stolicy. Sprawi m.in. że przystanki tramwajowe staną się dostępne dla osób mających trudności w poruszaniu się, radykalnie ułatwi przesiadkę z pociągu (ze stacji Śródmieście) na tramwaj, pozwoli łatwo przekroczyć jezdnię w ciągu ul. Widok czy ul. Nowogrodzkiej, wreszcie pozwoli na bezpieczny przejazd przez centrum Warszawy rowerem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5