Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła ostatnie odwołania w przetargu na budowę nowej zajezdni tramwajowej Annopol w Warszawie. Po zakończeniu rutynowej kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych Tramwaje Warszawskie będą mogły podpisać umowę z wykonawcą.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie zajezdni tramwajowej Annopol. Obiekt powstanie na obszarze ok. 11,76 ha i umożliwi stacjonowanie ponad 150 tramwajów o długości do 33 m. Jest on pomyślany przede wszystkim o nowych tramwajach Hyundaia – producent z Korei Południowej do końca kwietnia 2023 r. ma dostarczyć 123 tramwaje. Przebudowany zostanie też układ torowy w ciągu ul. Annopol. Więcej o zajezdni piszemy
tutaj.
O zamówienie ubiegały się cztery firmy. Przed miesiącem Tramwaje Warszawskie
rozstrzygnęły postępowanie – wygrało konsorcjum firm ZUE i Yoruk Yapi Insaat. W wyniku aukcji elektronicznej firmy zeszły z ceny z 808 mln zł do 655,1 mln zł brutto. To dużo powyżej budżetu określonego na kwotę 406 mln zł, jednak różnica okazała się da spółki Tramwaje Warszawskie akceptowalna. Spółka ma zostać dokapitalizowana. – To dokapitalizowanie pozwoli „zasponosorować” zajezdnię na Annopolu. Do tego jednak czasu – aby utrzymać płynność i znaleźć środki bieżące – posiłkujemy się kredytem, który będzie amortyzować wspomniane dokapitalizowanie –
wyjaśnia Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.
Teraz spółka jest bliżej zawarcia umowy. Jak poinformowały wczoraj Tramwaje Warszawskie, Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła dwa ostatnie z jedenastu odwołań. Przed przewoźnikiem jeszcze rutynowa kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych. Harmonogram jest napięty – na realizację prac przeznaczono 26 miesięcy, licząc od podpisania umowy.