Jak informuje warszawski ZTM, budowa trasy tramwajowej do pętli Mehoffera na Tarchominie znajduje się na półmetku. Tramwaje zaczną tam wozić pasażerów do końca tego roku.
Budowę linii tramwajowej ze Starych Świdrów do Mehoffera prowadzi firma ZUE, z którą
umowę podpisano w lutym br. – Wykonawca w ciągu dziesięciu miesięcy ma zrealizować całość zadania. Oprócz budowy linii tramwajowej przewidziana jest przewidziana bardzo poważna przebudowa ulicy Światowida, kompleksowo zostaną przebudowane wszystkie skrzyżowania oraz wymieniona zostanie nawierzchni między skrzyżowaniami – mówi Jacek Selenta z Działu Przygotowania i Realizacji Inwestycji w warszawskim ZTM-ie.
Inwestycja jest realizowana etapowo, by zminimalizować utrudnienia. Przeprowadzono już przebudowę skrzyżowania Światowida i Mehoffera oraz Światowida i Erazma. Odbywają się jeszcze prace brukarskie i montaż instalacji urządzeń. Teraz trwa przebudowa odcinka od Ćmielowskiej do Myśliborskiej ze skrzyżowaniami – te prace potrwają do początku sierpnia. Na skrzyżowaniu z Ćmielowską trwa przebudowa wszystkich kolizji, wykonywane jest odwodnienie, w przyszłym tygodniu będzie odtwarzana konstrukcja skrzyżowania. Następnie zaplanowany jest odcinek od Myśliborskiej do Projektowanej. Całość ma być udrożniona przed wrześniem.
W wyniku
presji społecznej nastąpią zmiany w projekcie układu drogowego. – Odstąpiliśmy chwilowo od realizacji drugiej jezdni Światowida. Proponujemy zmianę z zaprojektowanego przekroju dwie jezdnie po trzy pasy na dwie jezdnie po dwa pasy. Na istniejącej jezdni wydzielimy pas do parkowania – informuje Selenta. Nowy projekt będzie prezentowany mieszkańcom w przyszłym tygodniu.
Prace przy budowie tramwaju rozpoczęły się od wycinki drzew i przygotowania terenu. – Choć roboty czysto budowlane zaczęły się trzy miesiące temu, dziś jesteśmy na półmetku. Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Pewne wyprzedzają, pewne prowadzone są trochę wolniej, co wynika z zatwierdzonych projektów ruchu i chęci udrożnienia Światowida przed wrześniem – mówi Selenta.
W tej chwili realizowany jest odcinek trasy od Myśliborskiej do Ćmielowskiej. Wykonano odwodnienie pod torowiskiem, ułożono konstrukcja torowiska, trwa montaż rusztu torowego i jego betonowanie, wykonano fundamenty pod słupy trakcyjne. Na odcinku między Botewa a Ćmielowską powstanie podstacja. Jak informuje ZTM, były problemy z odwodnieniem działki, na której powstaje obiekt, ale już się z nimi uporano. Wykonano już ściany fundamentowe, są zaizolowane i w tej chwili zasypywane. W rejonie pętli Mehoffera trwają prace ziemne, wykonane są kanalizacja i odwodnienie. Trwa realizacja fundamentów pod słupy trakcyjne.
Prace przy budowie torowiska powinny zakończyć się w ciągu trzech miesięcy. – Zgodnie z umową do końca października wykonawca powinien przygotować trasę do stanu umożliwiającego jej eksploatację i przygotować wszelkie niezbędne dokumenty do uzyskania pozwolenia na użytkowanie – mówi Jacek Selenta.
Pasażerowie skorzystają z trasy jeszcze w tym roku. – Przewidziano okres dwóch miesięcy na uzyskanie pozwoleń. 28 grudnia, zgodnie z kontraktem, powinniśmy już móc korzystać z tej linii. Może to jednak nastąpić szybciej – zaznacza Wiesław Witek, dyrektor ZTM w Warszawie.