Od jesieni Balzola, na zlecenie Tramwajów Warszawskich, buduje przedłużenie trasy tramwajowej wzdłuż Światowida na Winnicę na Białołęce. W przyszłym roku pasażerowie pojadą ponad kilometr dalej niż tam, gdzie obecnie dojeżdża tramwaj.
Wydłużona trasa tramwajowa pobiegnie od ul. Strumykowej i zakończy się pętlami tramwajową i autobusową w pobliżu Modlińskiej. Wybudowane zostaną także dwie nowe jezdnie, chodniki i drogi dla rowerów. To będzie także kolejne zielone torowisko w Warszawie. Na peronach na trasie i na pętli Winnica znajdować się będą tablice z systemem informacji pasażerskiej. Na końcu nowo budowanego odcinka trasy pasażerowie będą mogli się wygodnie przesiąść z tramwajów do autobusów.
Epiidemia koronawirusa nie wpłynęła na prace budowlane. Wykonawca i pracownicy Tramwajów Warszawskich stosują środki zapobiegawcze i ochrony osobistej, a podczas pracy utrzymują odpowiedni dystans. Na placu budowy znajduje się teraz kilkanaście maszyn budowlanych, z pomocą których już wykonano część wykopów i nasypów pod torowisko. Na początkowym odcinku wydłużenia widać już zarys przyszłego torowiska, gdzie ułożono warstwę wzmacniającą z kruszywa. Rozpoczęto też prace przygotowawcze związane z fundamentami słupów trakcyjnych. Wykonawca pracuje też nad budową i przebudową sieci podziemnych.
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w ciągu około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z obecnego przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy. Przez most Północny w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.
Inwestycją za ponad 67 mln zł zajmuje się konsorcjum firm Balzola Polska i Construcciones y Promociones Balzola. Wykonawca ma na prace 10 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Pierwsze tramwaje po nowej trasie pojadą w 2021 roku.
mat. TW