Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty na projekt i budowę nowej zajezdni Annopol, która ma pomieścić ponad 150 tramwajów. Najtańsze oferty niemal dwukrotnie przewyższają zaplanowany budżet, określony na ok. 400 mln zł. Przewidziano jednak aukcję elektroniczną, która powinna wpłynąć na obniżenie cen.
Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przed Nowym Rokiem, jest zaprojektowanie i wykonanie zajezdni tramwajowej Annopol. Zajezdnia powstanie na obszarze ok. 11,76 ha i umożliwi stacjonowanie ponad 150 tramwajów o długości do 33 m. W skład obiektów kubaturowych zajezdni wchodzić będą obiekty zaplecza technicznego (w tym hala obsługowa i hala postojowa), technologicznego (w tym budynek myjni i budynek lakierni) i administracyjnego oraz stanowiska specjalistyczne, diagnostyczne i naprawcze. Powstanie 55 torów o długości 14,25 kmtp. Ponadto zrealizowana zostanie budowa drogi dojazdowej do zajezdni, obejmująca przebudowę skrzyżowania ul. Annopol i ul. Inowłodzkiej, a także budowa drogi pożarowej łączącej teren zajezdni z ul. Pawła Włodkowica. Więcej o zajezdni pisaliśmy
tutaj.
Przebudowany zostanie układ drogowy. Na ulicy Annopol na wysokości Inowłodzkiej zostaną wprowadzone lewoskręty. Pojawi się sygnalizacja. Wybudowany zostanie trzeci tor dla skrętu w Inowłodzką. Wyjazd z zajezdni dla tramwajów będzie możliwy zarówno od centrum, jak i Żerania Wschodniego. Wykonane zostaną perony tramwajowe w ul. Inowłodzkiej, oraz zjazd na pętle tramwajowa Annopol z kierunku północnego. Schematy
tutaj.
Wpłynęły cztery oferty. Gulermak proponuje 805,4 mln zł brutto, polsko-tureckie konsorcjum pod przewodnictwem firmy ZUE – 808,3 mln zł brutto, konsorcjum firm Trakcja, Polimex Mostostal, Polimex Infrastruktura – 1,236 mld zł brutto, a Budimex Budownictwo – 1,344 mld zł brutto. Zamówienie znacząco przewyższają budżet, określony na kwotę 406,4 mln zł brutto, w tym 398,3 mln zł na zamówienie podstawowe.
W postępowaniu przewidziano aukcję elektroniczną w kryterium ceny, co powinno wpłynąć na obniżenie wysokości złożonych ofert. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie personelu generalnego wykonawcy (34%) oraz symulacja budowy w Modelu BIM 4D (6%). Na realizację prac przeznaczono 26 miesięcy.