Tramwaje Warszawskie poinformowały, że drugi z trzech typów tramwajów Hyundai uzyskał homologację. Mowa o długiej, jednokierunkowej wersji. Po odbiorach zostanie skierowany do jazdy z pasażerami. Niebawem też zwiększy się w ruchu liczba tramwajów dwukierunkowych.
W czerwcu 2019 r. Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Hyundai Rotem na 123 nowych tramwajów z możliwością zwiększenia zamówienia do 213 pojazdów. Umowa podstawowa zakłada dostawy 85 tramwajów dwukierunkowych i 18 tramwajów jednokierunkowych o długości ok. 33 m, a także 20 krótszych, jednokierunkowych pojazdów o długości do 24 m.
Na przełomie czerwca i lipca do Polski przypłynęły pierwsze dwa koreańskie tramwaje – w wersji dwukierunkowej o długości ok. 33 m. W sierpniu pojazd typu 140N uzyskał homologację, a od 14 grudnia 2021 r. pierwszy egzemplarz (nr 4201)
wozi pasażerów w regularnym ruchu liniowym. Wkrótce na tory wyjechał kolejny pojazd.
– Jesteśmy po testach niezawodności 2500 km. To był czas, kiedy podczas jazd w warunkach normalnej eksploatacji z pasażerami sprawdzaliśmy niezawodność tramwaju. Dzięki niemu producent mógł zoptymalizować oprogramowanie tramwaju. Teraz już jesteśmy jednak na innym etapie prac z Hyundaiami. Rozpoczęliśmy szkolenia motorniczych i instruktorów i dlatego przynajmniej jeden wagon jest przeznaczony pod naukę jazdy. A to z kolei pozwala nam rozpocząć odbiory kolejnych wagonów, bo będziemy mieli przygotowanych wielu pracowników do ich prowadzenia. Zakładamy, że od tego kwartału będziemy mogli wprowadzać do służby 6-8 wagonów miesięcznie – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Wkrótce liczba wozów ma ulec zwiększeniu. – Wszystko wskazuje na to, że jeszcze w styczniu będą jeździły dwa kolejne wagony i że będziemy ich używać na linii 2 – mówi Dutkiewicz.
Teraz, jak w piątek (14 stycznia) poinformowały Tramwaje Warszawskie, pojazd w wersji długiej, jednokierunkowej – typu 141N – uzyskał homologację. Teraz czeka na odbiory, po których zostanie skierowany do ruchu z pasażerami.