Już za niecały miesiąc rozpocznie się remont torowiska tramwajowego na Grochowskiej na odcinku między al. Zieleniecką a rondem Wiatraczna. Tramwaje Warszawskie zastosują tutaj trawiaste torowisko, dzięki czemu długość zielonych torowisk w stolicy wzrośnie o 3,5 km toru pojedynczego.
Przed weekendem majowym Tramwaje Warszawskie rozpoczynają modernizację torowiska tramwajowego na Grochowskiej między al. Zieleniecką a rondem Wiatraczna. W ramach prac przewidziano wymianę torów, przebudowę 12 peronów przystankowych, które zostaną wyposażone w tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Więcej o pracach pisaliśmy
tutaj.
Na Grochowskiej pojawi się zielone torowisko. Pojawi się tutaj trawa – to jeden z dwóch gatunków stosowanych do zazieleniania torowisk w stolicy. Na Obozowej Tramwaje Warszawskie
testują rozchodnik – spółka zbiera doświadczenia związane z tym jak dbać o tę roślinę.
W sumie na Grochowskiej będzie 3,5 km zielonego toru pojedynczego, dzięki czemu ich liczba w stolicy wzrośnie do 25 km. Kolejne pojawią się na Nowodworach w ramach przedłużania trasy tramwajowej wzdłuż Światowida. Pierwsze prace mają ruszyć w tym roku. Zielone torowiska będą też standardem przy innych inwestycjach TW, jak trasa do Wilanowa, wzdłuż Kasprzaka czy na Gocław. W sumie
nowe trasy to 30 km zielonego toru pojedynczego.
Spółka podkreśla, że zielone torowiska to nie tylko kwestia estetyki, ale także konkretny efekt ekologiczny. Obniża on poziom dźwięków emitowanych przez tramwaj, filtrują spaliny, a także obniżają temperaturę w najbliższym otoczeniu – ziemia, na której rośnie trawa, wchłania wilgoć.