Tramwaje Warszawskie otrzymały 3 oferty na modernizację odcinka torowiska na Słomińskiego, od Ronda Radosława do Dworca Gdańskiego, a każda z nich mieści się w budżecie TW. Wybór najlepszej oferty powinien być więc formalnością.
Tramwaje Warszawskie prowadzą
przetarg na remont torowiska na Słomińskiego, na odcinku od Ronda Radosława do Dworca Gdańskiego. Inwestycja ma objąć swoim zakresem przede wszystkim wymianę torowiska i jego zazielenienie, a także budowę odwodnienia oraz posadowienie nowych słupów trakcyjnych.
Istotnym elementem zadania będzie również przeniesienie w nową lokalizację zespołu przystankowego Baseny Inflancka, które zostaną przesunięte za skrzyżowanie w kierunku zachodnim. Natomiast przystanki Dworzec Gdański zostaną przebudowane i wydłużone do 68 metrów (ten element został zapisany w przetargu jako część prawa opcji).
Tramwaje właśnie dokonały otwarcia złożonych ofert. Realizacją prac zainteresowane są trzy podmioty - Balzola Polska, Strabag oraz TOR-KAR-SSON. Balzola wyceniła realizację całości zamówienia (podstawa wraz z opcją) na 24,147 mln złotych, z czego 14,435 mln złotych na zamówienie podstawowe. Strabag chce wykonać prace za 21,408 mln złotych, z czego 13,05 mln za zamówienie podstawowe, natomiast ostatni oferent chce zrealizować całość prac za 26,559 mln złotych brutto (podstawa zamówienia została w tym przypadku wyceniona na niespełna 17 mln złotych).
Budżet warszawskiego przewoźnika to 20,172 mln złotych brutto za zamówienie podstawowe, w którym mieszczą się wszystkie złożone oferty.
Przypomnijmy, że naprawę ma przejść cały odcinek torowiska na Słomińskiego, aż do Mostu Gdańskiego, choć odcinek od Mostu do Warszawy Gdańskiej zostanie
wyremontowany własnym nakładem sił Tramwajów Warszawskich.
Działania na Słomińskiego są jednym z
34 zadań remontowych, jakie TW planują zrealizować w tym roku. Przewoźnik wyda na nie
blisko 130 mln złotych.