Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa doczekała się budynku połączonego z metrem. Niebawem otwarcie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa doczekała się budynku połączonego z metrem. Niebawem otwarcie
fot. WU
W czerwcu u zbiegu Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej otwarty zostanie budynek Centrum Marszałkowska z nowym Sezamem. Będzie to pierwszy budynek w Warszawie połączony pod ziemią bezpośrednio ze stacją metra. Wejście do podziemnej części budynku zostało wykonane w stylistyce nawiązującej do architektury stacji Świętokrzyska na II linii.

Kończą się prace przy budowie nowego biurowca, który zastąpił dom handlowy Sezam przy Marszałkowskiej. Obiekt będzie połączony pod ziemią bezpośrednio z antresolą stacji metra C11 Świętokrzyska na II linii. – Uzgodnienie projektu budynku z Metrem i powiązanymi instytucjami zajęło blisko rok. Uzgodnienie poprzedzały długotrwałe rozmowy między Inwestorem, miastem i ZTM dotyczące porozumienia trójstronnego na mocy, którego jedno z wyjść ze stacji metra C11 przeniesione zostało z chodnika w podcień projektowanego budynku – mówi Krzysztof Tyszkiewicz, wiceprezes zarządu BBI Development.

Podziemny korytarz Sezamu i przejście do stacji metra zostaną otwarte 6 czerwca. – Korytarz z metra prowadził będzie do lokali handlowych poziomu -1, stanowiących wyodrębnioną i samodzielną część budynku "Nowy Sezam". Będzie to kontynuacja funkcji domu towarowego, obejmującego samoobsługowy sklep spożywczy Społem Śródmieście, drogerię, sklep z artykułami AGD, kwiaciarnię i mniejsze usługi. Mieszkańcy będą mogli powrócić do zakupów, które załatwiali w dawnym DT Sezam – mówi Tyszkiewicz.


mat. BBI Development

Antresola stacji metra znajduje się nieco niżej niż poziom -1 budynku Centrum Marszałkowska. Dlatego też pasażerowie i klienci Sezamu, aby dostać się na stację metra, będą musieli pokonać jeszcze kilka schodów na dół, w ramach istniejącego wyjścia po wschodnio-południowej stronie Marszałkowskiej. Jednocześnie nowy korytarz został skomunikowany z powierzchnią za pomocą dodatkowych schodów ruchomych, również dostępnych w podcieniu budynku, obok istniejących schodów do stacji metra.

Wystrój podziemnych części pasażu Sezamu będzie odmienny od architektury stacji II linii metra. – Korytarz zostanie wykończony oryginalną, odrestaurowaną ceramiką pochodzącą z budynku DT Sezam i będzie nawiązywał bezpośrednio do wystroju wejść dawnego budynku Spółdzielni Społem Śródmieście – mówi Tyszkiewicz. Ciekawe rozwiązania przyjęto natomiast do obudowy szybu schodów ruchomych, łączących pasaż handlowy Sezamu z powierzchnią. – Obudowa stanowi kompozycję ze szkła w 8 odcieniach czerwieni i żółci stanowiących swobodne przejście od kolorystyki metra po stronie zachodniej do kolorystyki Społem po stronie wschodniej. Do wytworzenia szyb w takim bogactwie odcieni zastosowana została specjalna technologia barwnych folii laminowanych pomiędzy szybami – opisuje Krzysztof Tyszkiewicz.

 
fot. WU

Pasaż Sezamu będzie otwarty w godzinach ustalonych przez Społem. Natomiast istniejące w podcieniach wejście na stację metra, pełniące też rolę wejścia do ogólnodostępnego przejścia podziemnego, będzie dostępne bez ograniczeń, przez całą dobę. – Ponieważ wyjście z metra zlokalizowano na działce w zarządzaniu spółki, terenem wokół nadbudowanego metra zarządzał będzie administrator budynku. Samym jednak wyjściem z metra na mocy wspomnianego porozumienia i umowy wzajemnych służebności, zarządzało będzie Metro – opisuje podział kompetencji Krzysztof Tyszkiewicz.

Nierozwiązana pozostaje kwestia istniejącego i nieoznaczonego w żaden sposób wejścia na stację metra. – To zależy w dużej mierze od Metra. Jesteśmy otwarci na propozycję, jednak nie możemy oznakować wejścia bez zgody na umieszczanie na budynku jego logotypów. Na wizualizacjach naszego budynku zawsze umieszczaliśmy w podcieniu znak metra – zastrzega wiceprezes BBI.


fot. BBI Development


fot. BBI Development
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5