Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na przygotowanie projektu odcinka nowego torowiska w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. od Grójeckiej do Dworca Zachodniego. Wpłynęła tylko jedna oferta – i to od firmy, z którą przewoźnik miał podpisaną umowę na wykonanie projektu koncepcyjnego całej nowej trasy z Woli do Wilanowa. Prace nad dokumentem mocno się opóźniły, a ponadto nie został wykonany cały zakres umowy.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia budowy trasy tramwajowej w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinku od Dw. Zachodniego do Grójeckiej. To element trasy, która ma połączyć Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem.
Od podziemnego przystanku po południowej stronie Dworca Zachodniego torowisko będzie poprowadzone ok. 550-metrowym tunelem pod Parkiem Zachodnim. Wyjazd znajdzie się po środku ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., na wysokości hotelu Ibis. Następnie torowisko prowadzić będzie środkiem, między jezdniami, do Grójeckiej. Tutaj zaplanowano
pełną „gwiazdę”, czyli rozjazdy umożliwiające jazdę we wszystkie strony. Postępowanie nie obejmuje tunelu pod samym Dworcem Zachodnim. Jego budowa będzie
elementem przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prowadzonej przez PKP PLK. Przetareg na prace budowlane ma zostać ogłoszony, jak zapowiada zarządca infrastruktury kolejowej, do końca III kwartału tego roku.
Zadaniem wykonawcy – w ramach trwającego przetargu – jest przygotowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji, a także opracowanie dokumentacji na potrzeby przyszłego przetargu budowlanego. W ramach opcji przewidziano też nadzór autorski.
Dzisiaj (20 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie firma Schuessler-Plan Inżynierzy, która wyceniła prace na 6,84 mln zł brutto. To znacznie powyżej budżetu Tramwajów Warszawskich, który został określony na 3,67 mln zł brutto.
– Analizujemy ją, by jak najszybciej podjąć decyzję o naszym dalszym postępowaniu – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Wysoka cena nie jest jedynym zmartwieniem Tramwajów Warszawskich. Spółka ma niekorzystne doświadczenia we współpracy z firmą Schuessler-Plan Inżynierzy, której już wcześniej w ramach konsorcjum zlecono wykonanie projektu koncepcyjnego całej nowej trasy między Wolą a Wilanowem. Prace były opóźnione, pełny zakres umowy nie został wykonany i ostatecznie Tramwaje Warszawskie zdecydowały o
jego ograniczeniu do tego, co zostało wykonane.