Warszawski Zarząd Dróg Miejskich szykuje się do kolejnych remontów i inwestycji. Rusza przetarg na przebudowę odcinka Krakowskiego Przedmieścia, a także prac w ramach Nowego Centrum Warszawy – ul. Złota i Zgoda.
– W tym roku ogłosiliśmy już przetargi na ok. 150 mln zł. Dotyczą różnej tematyki. Dziś ogłaszamy przetarg na remont Krakowskiego Przedmieścia na odcinku, który do tej pory nie był remontowany – między Królewską a Miodową. To będzie spore utrudnienie, zwłaszcza dla transportu publicznego. Gros prac planujemy w okresie letnim – zapowiada Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.
Stan Krakowskiego Przedmieścia pozostawia dużo do życzenia. Nawierzchnia z kostki nie wytrzymuje dużego natężenia ruchu drogowego. – Parę lat temu ZRiKD remontował Krakowskie Przedmieście na wysokości Uniwersytetu Warszawskiego. Zastosowaliśmy zamienne technologie, jeżeli chodzi o mocowanie i trzymanie kamienia. Po kilku latach możemy powiedzieć, że system ten się sprawdził – wskazuje Puchalski.
Jak dodaje dyrektor, ZDM czeka na oferty na przebudowę
w rejonie ul. Andersa. Chodzi o nowe drogi rowerowe, ale zakres prac jest znacznie większy i obejmuje też chodniki czy cztery sygnalizacje świetlne.
Ogłoszone przetargi dotyczą też przebudowy i budowy nowych sygnalizacji. Wybrano już wykonawcę dla
skrzyżowania Świętokrzyskiej i Mazowieckiej. Drogowcy mają już oferty na światła na skrzyżowaniu Branickiego i Sarmackiej. Czekają też na oferty w przetargu na sygnalizację w ciągu Rembielińskiej (na wysokości budynku nr 8), a także Maczka na wysokości Niedzielskiego. – Nie są to ostatnie sygnalizacje w tym roku – zapowiada Łukasz Puchalski.
Kontynuowane są też prace w ramach tzw. Nowego Centrum Warszawy. – Ogłaszamy przetarg na
Złotą i Zgody. Wysłaliśmy już ogłoszenie do unijnego dziennika urzędowego – mówi dyrektor.
W tym roku zabezpieczono 40 mln zł na remonty dróg. – Mam nadzieję, że budżet będzie rósł. Mieliśmy konkretną listę ulic, ale zima zweryfikowała nasze plany. Na razie lista jest dłuższa niż możliwości finansowe – mówi Łukasz Puchalski. Prace miałyby objąć Marszałkowską na wysokości niedawno prowadzonej budowy infrastruktury rowerowej, Czerniakowską (to zależy od przebiegu prac przy tramwaju do Wilanowa). Dyrektor wymienił też możliwe remonty prawych pasów (np. al. Waszyngtona). – Pracujemy nad całą listą robót asfaltowych. Zima była wyjątkowo trudna z uwagi na dużą liczbę przejść przez temperaturę 0 stopni. W przyszłym tygodniu ruszą pierwsze przetargi – dodaje dyrektor.