Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że na Tarchomin do przystanku Stare Świdry dotrze "dwójka". Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, tramwaj pojedzie nie do Marymontu, a na Młociny, dublując tym samym liczne i bardziej dostępne dla mieszkańców autobusy. Organizator zapowiada zmiany, które mają "zachęcić" pasażerów do korzystania z nowej trasy.
Termin otwarcia trasy przez most z dwoma nowymi przystankami na prawym brzegu Wisły nie jest jeszcze znany. ZTM poinformował za to już o organizacji komunikacji - dwójka połączy pętlę Metro Młociny z przystankiem Stare Świdry. Tramwaje w szczycie będą kursowały aż co pięć minut, a poza szczytem - co 7,5 minuty.
ZTM nie obawia się, że tramwaje na nowej trasie będą woziły powietrze. - Tramwaj będzie doskonałym uzupełnieniem komunikacji autobusowej dowożącej z zachodniej Białołęki do metra. Uruchomienie komunikacji dowożącej do tramwaju będzie dla pasażerów zachętą do skorzystania z "szyny" - zapewnia ZTM. Za tramwajem ma przemawiać także to, że na Młocinach przystanek znajdzie się bliżej stacji metra, niż w przypadku autobusu oraz to, że autobusy na tej trasie są obciążone. - W tramwaju wyruszającym dopiero w trasę z przystanku początkowego będzie z pewnością znacznie więcej miejsca - zauważa organizator komunikacji.
Wcześniej tramwaje miały jechać do pętli Metro Marymont, by nie dublować linii autobusowych, które lepiej penetrują osiedla na Tarchominie i Nowodworze. Ostatecznie jednak dwójka pojedzie na Młociny - zaważyła o tym możliwość uruchomienia przystanku przesiadkowego. Aby "zachęcić" pasażerów do kolejnej przesiadki w podróży do metra i centrum, ZTM zmieni układ linii autobusowych. - Autobusy będą dowoziły do tramwaju pasażerów m.in. z Bukowa i Nowodworów. Dojazd do tramwaju zyskają także mieszkańcy rejonu ulic: Odkrytej, Nowodworskiej i Świderskiej, którzy nie mają bezpośredniego połączenia autobusowego do linii metra. Bezpośredni dojazd do tramwaju zyskają również mieszkańcy gminy Jabłonna - informuje ZTM. Organizator ma nadzieję, że pozwoli to na wytworzenie odpowiednich nawyków komunikacyjnych, co będzie istotne, gdy trasa tramwajowa zostanie w końcu wydłużona do pętli Mehoffera i Nowodworów (kiedy to nastąpi - wciąż nie wiadomo, ZTM nie może się uporać z postępowaniem środowiskowym, ciągnącym się od 2009 r.).
Do przystanku przesiadkowego Stare Świdry zostaną skierowane linia 211 (z Bukowa) i 741 (z Chotomowa). Ponadto tinia 516, jeżdżąca obecnie na trasie Nowodwory - Żerań FSO, zostanie podzielona na dwie. Autobusy, oznaczone numerem 516, od strony Żerania FSO dojadą tylko do Starych Świdrów (co 15 minut). Natomiast nowa linia 214 dojedzie tutaj od strony Nowodworów przez Światowida, Dzierzgońską, Odkrytą, Nowodworską, Mehoffera i Świderską (w szczycie co 10 minut, z zagęszczeniem rano do 7,5 minut, w pozostałe pory co 15 minut). Linia E-4, która dowozi rano pasażerów z Tarchomina bezpośrednio do metra, pojedzie rzadziej - co 10 minut zamiast co 5 minut.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.